söndag 9 mars 2014

Cape Argus Cycle Tour

I dag är det då den årliga STORA cykeltävlingen Cape Argus Cycle Tour! Jag släppte ut och gav hunden mat kl 06.30 som vanligt och då var vägen nedanför rätt så tom. Någon enstaka bil bara och så ett antal minibussar med cykelsläp på väg mot Simonstown. Gick och la mig igen men somnade inte om. Strax efter 7 hörde jag en helikopter och gick upp och spjade. Jodå då kom ledarklungan förbi. Då hade dom knappt 75 km kvar att cykla av det 109 km långa racet.


Ledarklungan kl 07.08 i morse! Hann inte byta objektiv!

 

Inte allt för blåsigt och lite mulet på morgonen.

Strax innan kl 9.00 tog Harald, Eilika och jag med oss hunden, svensk flagga, picknick filt, en kaffetermos och förstås kameran och gick ner till vägen. Vi skulle spana efter och heja på Göran Grell och hans svåger som cyklar. Dom räknade med att cykla förbi mellan 9.15 och 9.45.


Hejarklacken! Det var många som hälsade tillbaka och ropade heja Sverige eller vilken fin hund!
 

Cyklar, cyklar och återigen cyklar!
 

Det finns många olika ekipage. Här en enhjuling!
 

B1 och B2 från Bananer i Pyjamas!
 

En ängel!
 
 

Man kan ligga ner och cykla!
 

Två med fruktskålar på hjälmarna!
 
 

Fler liggande cyklister!


Tandemcyklar!
 

En ko på hjul!
 

Och så kl 09.30 susade Göran med svåger förbi! Det blev ett rysligt tjoande och hoande!
 

Dom såg inte allt för trötta ut! Heja, heja!

Görans syster och svåger landade i går eftermiddags! Vilken start på sin Sydafrika resa! Det kallar jag avancerad guidad tur från Görans sida! Ska bli spännande att höra hur det gick för dom resterande 7,5 milen! Är ni nyfikna? Marie kommer garanterat blogga om det HÄR. Och Marie du får GÄRNA låna mina bilder! 




1 kommentar: