söndag 23 mars 2014

Inställt pga regn!

I går var tanken att vi skulle åka och äta lunch i Winelands och fylla på i vinkylen men det bidde ju inte så. Eilika mådde mycket, mycket bättre och hade knappt någon feber men det kändes ju inte riktigt schysst att åka i väg. Så det blev en hemma dag med film och så åt vi köttbullar, potatismos, brun sås och lingon till middag. Det hade den lilla sjuklingen beställt. 


 Precis innan jag skulle gå och lägga mig så kikade jag ut bakom gardinen och fick se hur vackert månen kikade fram mellan molnen och speglade sig i vattnet. Fram med kameran och sen gick jag och la mig.

Tanken att åka till Winelands flyttades fram till idag men när vi vaknade det så regnade det. Jag gick ut med spattig hund i regnet och kom hem blöt och lite frusen. Eilika myste i sängen och ville helst bara stanna hemma i stället. Jag höll med och Harald var inte svårövertalad. Så vi har haft mysdag hemma idag också. Jag var och handlade lite på förmiddagen. Köpte nya vattenfärger och penslar till Eilika. Så hon har målat på eftermiddagen.

Fick beställning på mjuk pepparkaka från Harald så när jag bakade och Eilika badade så åkte Harald och Julius för att övningsköra för FÖRSTA gången. Ja, han kommer inte ha sitt körkort till sin födelsedag (3 april) men planen är att han ska hinna få det innan vi åker till Sverige i juni.


Det har varit lite regnigt och mulet mest hela dagen. Och ingen vind! Dom fick nog kämpa idag seglarna.
 

En vit katt med halva öron kom på besök när vi åt lunch.

Nu ska det lagas fläskfilé med ädelostsås och solen har kommit fram. Men det ska tydligen regna i morgon också. Vi får väl se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar