onsdag 26 mars 2014

Fler tråkiga nyheter

Nej så happy är jag ju inte just nu precis. Fick just reda på att vår kära granne på Aspö, bästa farbror Hilding, har avlidit. Han var 90 år men det gör det ju ju inte lättare precis. Hilding var en riktig krutgubbe och jordens snällaste. Båda vara barn (trots sina 9 år mellan dom) har klättrat över stenmuren till Hilding på somrarna. Hos Hilding och Greta får man gå runt i deras fantastiska trädgård och plocka bär och blommor. Ett paradis! Man får fika av Greta och man får hjälpa Hilding ta upp potatis. Dom är alltid lika glada när vi kommer. -"Det är så mysigt när vi ser att det lyser inne hos er!" Hilding kommer att bli saknad. Vet inte riktigt hur jag ska  berätta för Eilika.

Positivt är att operationen jag nämnde i tidigare inlägg gick bra men nu måste vi ju vänta på resultatet. Men vederbörande är hemma igen och är pigg och glad. Det är huvudsaken!

För att pigga upp mig lite så lyssnar jag och tittar jag GÄRNA på det är Youtube klippet. Inspelat här i Kapstaden och man blir verkligen glad. Några scener är till och med från Muizenberg som mer eller mindre granne med oss. Detta är SÅ Sydafrika och Kapstaden. Man blir alltid mött av ett leende!

 

1 kommentar:

  1. Operationer, sjukdomar, dödsfall är saklart aldrig roligt. Det paminner en om hur skört livet är och även hur maktlös man är i sadana situationer.
    Extra kramar

    SvaraRadera