onsdag 13 oktober 2010

Bussar och krossat glas

I går när jag körde hem från Pick-n-Pay i Longbeach så mötte jag en Rosa Buss! Med stora svenska flaggor på. Coolt! Hjärtat slår ett extra slag när man ser något svenskt så långt hemifrån. Misstänker att bussen kom från Cape Point. Såg på deras hemsida att dom har flera resor på g här nere. Jag är nästan lite sugen att göra en sådan resa när jag blir pensionär. Problemet är ju bara att jag är så rysligt bekväm av mig. Men kanske just av den anledningen.

För att fortsätta på busstemat så stod det en stor, vit turistbuss TVÄRS över vägbanan på vägen från Simonstown i morse. Den stod precis framför kyrkogården så det var det första vi såg från fönstret i morse. När jag körde Eilika till dagis så såg vi att bussen, förmodligen, hade försökt vända genom att köra upp på den breda trottoaren eller kanten kanske vi snarare skall kalla den. Men det gick inte så bra! Bussen fastnade med "rumpan" på kanten! Dom höll på att försöka sätta stenar under hjulen så bussen skulle kunna ta sig loss för egen maskin, men när jag kom tillbaka var det en stor bärgningsbil på gång. Nu är bussen borta. Den chauffören började inte sin dag så värst bra.

Vet inte riktigt vad som händer men här krossas det glas på löpande band. I går morse sprack Eilikas fina tanborstsmugg (i porslin från Bruka Design) när den tippade på handfatet. Hon fick inte ur tandborsten som satt fastklämd i muggen med tandkrämstuben. Och en olycka kommer ju sällan ensam. Jag skulle flytta tre Ittala Kiwi ljusstakar och tappade en i klinkergolvet. Blev MYCKET glas på golvet. Och i morse lyckades jag svepa ner Eilikas mjölkglas i golvet så att även det gick i tusen bitar. Vad händer?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar