lördag 30 oktober 2010

En sån dag

I går var det full rulle, enligt tight schema!

Julius blev hämtad kl 07.20 av Astrid som vanligt. Jag körde Eilika till dagis vid 8. Sedan kom några hantverkare vid 9 och vid 10 åkte jag till Longbeach för några snabba ärenden.

Kl 11 hämtade jag Julius i skolan. Han har slutat skolan kl 11 både torsdag och fredag då dom har utvecklingssamtal i skolan. Hem igen över bergen och på med plättlaggen! Gräddade plättar till kvällens matsäck.

Hämtade Eilika på dagis kl 12.30 och sedan hem och göra färdigt matsäcken. Kl 14 lastade vi bilen med matsäck, leksaker och simutrustning och körde ner till Dixies för en sen lunch eller tidig middag. Härligt väder med sol, värme och ingen vind så vi satt ute och åt i lugn och ro.

Kl 15 satte vi oss i bilen och körde knappt en timma till UWC (University of the Western Cape) som ligger i Belville. Hittade rätt och var framme i tid.

Stor 50m pool med 10banor i tält. Eilika och jag bänkade oss bland dom andra Barracuda supportrarna. Eilika nästlar in sig hos precis ALLA och jag kan känna att hon är lite väl påflugen ibland. Men, men jag hoppas hon inte störde allt för många.

Julius simmade 200m medley och gjorde en bra tid. Slog pers. Hans sista gren var 100m rygg vilket inte är hans gren så det gick inte så bra. Var inte klara förrän klockan var nästan 20.30.
Gissa om vi hade en trött Eilika. Som tur var hade hon sovit på vägen dit.

Typiskt nog fastnade vi i en "roadblock" på vägen hem. Dom förekommer rätt ofta här. Polisen kollar körkort och ibland får man blåsa. Denna gången vinkade dom bara igenom oss men det tog oss säkert 10 minuter extra att ta oss hem. Hemma 21.30 då jag slängde den dödströtta prinsessan i säng.

Det är inte riktigt slut än! Den trötta sonen var tvungen att förbereda och packa väskan inför dagens tävling och den trötta mamman gjorde matsäck som skulle vara packad och klar i morse.

Ca 22.30 stupade vi i säng! Julius somnade tvärt men jag hade jätte svårt att somna. Vaknat flera gånger under natten.

I morse stod klockan på 05.50 (!!!) och 05.40 kom Eilika! INTE bra. Hon slumrade till igen och jag lyckades, näst intill krypandes, smyga ut ur rummet strax innan 6. Väckte en MYCKET trött simmare. Och så ringer Fredrik på dörren (Minna och Fredrik var morgonens chaufförer) och jag skyndar mig att öppna gaten och hoppas på att Eilika sover vidare. Då går larmet! Hade inte hunnit stänga av det. Ut kommer en yrvaken liten tjej och konstaterar att hon är trött. Hon vandrar tillbaka till sängen.

Lyckas få den trötta simmaren i Fredrik och Minnas bil med simväska och matsäck. Han får stränga förordningar att äta sina frukostmackor i bilen. Dom kör i väg men precis när jag skall lägga mig igen ser jag Julius mackor ligga på bänken! Får tag i Minna men Julius bestämmer sig för att äta plättarna i matsäcken till frukost istället. Han har pengar med sig så han får väl handla något om inte matsäcken skulle räcka.

Hade tänkt försöka hitta någon som kan hämta Julius i kväll men jag har bestämt att Eilika och jag åker och tittar på hans sista lopp i alla fall. Han ska ju inte behöva bli lidande av att han har en så liten syster. Lillasyster får somna i bilen på vägen dit och så får det bli. Lär väl vara hemma någon gång 19.30 i kväll.

Tuff simmarhelg för Julius. Men i morgon ska vi bara vara hemma och LATA oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar