torsdag 28 oktober 2010

Detox

Japp, nu är jag inne på min tredje och sista dag av detox och det är INTE kul! Men vad gör man inte?! Hoppas det blir en spark i baken så att min vikt börjar gå ner i stället för upp.

Jag har sedan i tisdags tagit 2 kapslar av någon detox typ 30 min innan måltid (3 ggr) dag och sedan följt en STRIKT (och rysligt tråkig) diet. Så här kul har det sett ut:

Dag 1
Frukost ½ grapefrukt och 1 glas juice
Lunch ca 2,5 dl färsk frukt och apelsinjuice
Middag 500 g kokta grönsaker
Dag 2
Frukost ca 2,5 dl färsk frukt och apelsinjuice
Lunch 2 skivor fullkornsbröd med banan och en ½ grapefrukt
Middag ca 4 dl kokta grönsaker och 30 g nötter (FEST!)
Dag 3
Frukost 2 skivor fullkorsbröd med 2 teskedar jordnötssmör och ett glas äppeljuice
Lunch 500 g kokta grönsaker (SÅÅÅÅ tråkigt!)
Middag 7,5 dl sallad med champinjoner, tomater och morötter och 50 ml vinägrette

Och till detta MASSOR med vatten och INGET kaffe eller NÅGOT annat. Väldigt tråkigt! Saknar kaffet och dom olika smakerna mest (salt tex.).

Så i morgon får jag äta som vanligt igen men då ska det ju naturligtvis vara lite mer nyttigt och mindre. Alltså försöka dra ner på pasta och ris och inte äta massa chips, choklad och annat smaskigt!

Den som lever får se! Visst märker ni att jag verkligen tycker det är fantastiskt roligt med dieter och att banta. NOT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar