torsdag 7 oktober 2010

eDN

Nu har vi lyxat till det! Jag har beställt en års prenumeration på DN elektroniskt. Jag började få e-post från DN med ett nytt Nutidstest varje vecka. Både Harald och jag gjorde testet och märkte att vi är dåligt uppdaterade. Trots SVT World där vi tittar på nyheterna i princip varje dag. Inte bra!

Att läsa nätupplagan av DN är inte någon höjdare. Svårt att få grepp om vad som händer. Så jag beställde en prenumeration istället. Funkar strålande! Får ett mail varje morgon med en länk. Man kan läsa alla artiklar i rätt ordning och man kan även skriva ut PDF:er om man vill.

Vi får väl se hur det går i nästa Nutidstest!

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Trevlig blogg! Nu är det så att jag och min sambo tänkte studera vid universitet i Kapstaden under en termin. Med på resan följer vår dotter Allis, 4 år. Jag såg att även ni har barn i den åldern. Vet du möjligtvis om det finns någon svensk förening eller liknande i Kapstaden? Hur fungerar det med era barn? Jag skulle bli hemskt tacksam för svar! Min mailadress är: annsofie.loew@gmail.com
    Må väl! Med vänligaste hälsningar, Annsofie

    SvaraRadera
  2. Hej,

    Det gläder oss att du är nöjd med din eDN-prenumeration. Har du även noterat arkivtjänsten som gör att du kan läsa tidigare utgåvor av DN? Genom att trycka på "Visa arkivet" inne på själva eDN kan du läsa tidningen 90 dagar bakåt i tiden.

    Vi önskar dig fortsatt trevlig läsning!

    SvaraRadera