måndag 4 oktober 2010

Kanelbullens Dag

Japp, den firas numera även i Sydafrika! I alla fall i Julius klass och här hemma hos oss och hos Minna och Fredric.

Kom ju på att det var Kanelbullens Dag idag så i fredags mailade jag Julius klasslärare och frågade om det var ok att Julius tog med sig bullar till skolan. Inga problem. -"We´re a multi-cultural school"!

Satte igång baket i går kväll precis när Harald började lägga Eilika. När första jäsningen var klar och jag drog i gång matberedaren ropade en liten röst. Harald gick för att kolla vad hon ville och "ljög" att mamma körde avfallskvarnen. Nej den lätta gick INTE! Fiffiga Lisa hade kikat mellan persiennen, rätt genom atrium gången och in i köket och hade visst sett mig hälla upp degen på bänken. Hon somnade i alla fall.

I morse frågade en mycket besviken och allvarlig Eilika -"Mamma, varför bakade du bullar utan mig?!" Lite dåligt samvete fick jag allt.

Julius fick i alla fall med sig ett gäng bullar och det blev mycket uppskattat. Jag bad Minna och Fredric att sätta på kaffet till 10 och så åkte jag dit med några bullar till dom också. Och så fick jag ju se deras nya hus. Jätte fint!

Så "grattis" på Kanelbullens Dag från Sydafrika!

1 kommentar:

  1. Vi firade den på Lysmasken också =) barnen fick göra bullar som sedan skickades hem för att smakas. Bästa med kanelbullar är att de luktar så gott.
    Hälsa lill tjejen som börjar bli stor ;) jätte mycket.
    Kramar din gamla fröken ;)

    SvaraRadera