fredag 15 oktober 2010

Kloka läsare

Jag har så kloka läsare av min blogg! Jag fick mycket respons på mitt inlägg från i onsdags, Tonåringars hjärna. Många kloka tips och mycket omtanke.

Jag har nu följt tipsen och lagt ner det mesta av tjatandet när det gäller Julius. Han har fått sova (i alla fall till 10) och han har fått spela sitt kära data spel.

Idag däremot har han inte haft tid för varken det ena eller det andra. Väckte honom 9.30 för vi skulle till läkaren kl 11 (igen!). Han hostar fortfarande så förskräckligt. Men det var ingen fara med honom. Lite nytt sprej och info om att hostan kan vara kvar upp till 6 veckor. Ja, ja!

Sedan till apoteket och Pick-n-Pay. Hem och åt lunch och sedan skjutsade jag honom till Hout Bay där han skulle träffa två tjejkompisar. Nu har Harald hämtat honom och dom skall åka och träna på Virgin Active i Steenberg och sedan skjutsar Harald honom till familjen Antonsson i Noordhoek. Michelle skulle bjuda på braai i kväll. Jag hämtar honom 23.30!

Bra avslutning på vårlovet. På måndag börjar skolan igen!

2 kommentarer:

  1. Julius måste vara överlycklig över oss kloka läsare ;)

    Önskar er alla en skön weekend.

    /Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Elisabeth,
    Det är han och han har yttrat att -"Den där Elisabeth, hon är en klok en!" Håller med!

    SvaraRadera