torsdag 18 augusti 2011

Lesson of the day

Vi hade precis somnat igår kväll, vid halv tolv tiden, när larmet gick! Det tog visst en stund innan vi hörde att larmet gått då telefonsvararen hann gå igång till och med när ADT (vaktbolaget) ringde. Men dom ringde på min mobil också och då hade vi hunnit vakna och kommit upp ur sängen. Eftersom vi inte visste vad som satt igång larmet så begärde vi en beväpnad vakt.

Medans vi väntade på vakten (när larmet går på natten så går man INTE ut själv och kollar vad som hänt) så hann jag kolla vilken sensor som hade aktiverat larmet och det var i garaget. Vi tyckte det var lite konstigt att någon skulle bryta sig in i garaget, på framsidan av huset, så pass tidigt på kvällen/natten. Men sen kom jag på att jag saknat Mosquito på kvällen. Julius hade vaknat och när jag tände lampan i garaget (det kan vi göra inifrån huset) så såg han mycket riktigt, genom sitt fönster, en fluffig, grå katt som satt på Merca taket. Så när vakten kom så hade vi redan löst varför larmet gick. 

Gårdagens läxa var alltså; att inte stänga in katten i garaget och sedan sätta på larmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar