söndag 14 augusti 2011

Produktiv och effektiv dag

I dag har jag hunnit MASSOR!

Började dagen med att åka och handla. Ja, dusch och frukost först förstås. Behövde handla kaffe, frukost till våra gäster som kommer i morgon och dricka och frukt till barnens matsäckar. Bland annat!

När jag packat upp mina matkassar så satte Harald och jag oss ner och körde Solas Tradings bokföring. Vi ligger efter eftersom det inte gjordes mer än det absolut nödvändigaste när vi var i Sverige. Men nu ligger hela juni och juli inne. Mer eller mindre. Vi har ett gäng frågor till Nalini som kommer i morgon. Hon hjälper oss med Pastel och hur vi ska göra. Systemet är ju som jag sagt tidigare långt i från lätt och överskådligt. Harald har just börja köra Mosquit Invests bokföring i Fort Nox. Tänk om vi kunde köra samma system till Solas. Så mycket enklare det hade varit! Ja, ja vi lär oss så sakta och jag ser fram emot att få in bra rutiner. Nu är jag på god väg!

Mitt i jobbet åt vi lunch också. Det blev soppa och farmors zwiebelkuchen (lökkaka) ute på altanen. Gott!

Strax efter tre, tror jag klockan var, så åkte Harald och Julius för att simma och jag jobbade en stund till. Skickade några mail, gjorde lite betalningar och sorterade in en del papper.

Sedan har jag hängt undan tvätt, tömt diskmaskinen, plockat undan, hjälpt Eilika städa sitt rum, bäddat i gästrummet, fyllt gästernas kyl och fixat och donat tills dom kommer. Jag har burit ut dom sista resväskorna till garaget och badat Eilika. Middag har jag INTE lagat för det gjorde Harald idag. Gott och lyxigt att bli bjuden på middag.

Nu sitter jag i min Superspider och njuter av ett glas vin och kikar med ett öga på matchen mellan Malmö FF och Milan på SVT World.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar