tisdag 9 augusti 2011

Örnen har landat

Ny är familjen komplett igen! Harald landade igår förmiddags. Även han jätte glad att vara tillbaka i Sydafrika.

Men morgonen började med att Eilika och jag så säsongens första val utanför fönstret. Det är den första av massor av valar vi kommer se nu fram till och med oktober.

Eilika och jag åkte till flygplatsen för att hämta Harald på förmiddagen och sedan åt vi lunch ute när vi kom hem. Vi hade även en liten födelsedags fika för Eunice. Hon fyllde år i fredags. Hon fick sin present redan i torsdags när hon var här. Jag hade köpt en fin, varm väst till henne och i torsdags var det kallt och regnigt. Så jag tänkte hon behövde västen när hon åkte hem. Men hon ville inte att den skulle bli våt och hon skulle ha den på sig på lördagen när hon skulle fira sin födelsedag med sina vänner. Men hon hade västen på sig i går när hon kom och jag fick ett så fint och rörande sms från henne på lördag kvällen där hon tackade för den fina presenten och allt vi gör för henne. Jag har ju köpt en hel del nya kläder till Eilika i Sverige och nu rensade jag ut allt urvuxet. Dom kläderna fick naturligtvis Eunice till sin dotter Jennifer.

Efter fikan var det dags att hämta Julius i skolan. Eilika var ledig då det var en klämdag i går men Julius gick i skolan. Körde hem Julius och sedan till Longbeach Mall för att handla. Funderade över vart dagen tagit vägen men såg på färddatorn att jag spenderat hela 3 timmar i bilen! Vi firade att alla är samlade igen med helstekt fläskfilé, klyftpotatis och rödvinssås till middag. Sen blev det filmkväll med Julius!

Idag är det Womans Day och vi har "firat" med att jobba. Vi har en del att sortera och och organisera sedan vi är tillbaka. Och så är det början på månaden och då ska kontoutdrag ut till alla våra kunder och innan dess måste ju allt vara bokfört. Nu pratar jag om vårt Sydafrikanska bolag alltså. Harald har fakturerat för vårt svenska moderbolag. Men i förmiddags fick jag ett gulligt telefonsamtal. Det var vår gardenboy Emanuel som ringde och önskade mig Happy Womans Day. Så gulligt av honom!

Strax innan fyra gav vi oss av till våra vänner Burdettes för en riktig Sydafrikansk braai. Trevligt och gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar