måndag 9 september 2013

Ännu ett år äldre

Maken kämpar med att hinna i kapp mig men det går inte! Nu är i alla fall även han 46 år. I igår var det födelsedag. Fast när han räknar så har han PRECIS fyllt 46 och jag ska nästan, typ om en kvart, fylla 47 (fast jag fyller i februari). Jag låter honom hållas!

I lördags kväll firade vi, enligt tradition, med middag för födelsedagsbarnet tillsammans med Helen, Dave, Kate och Tony. Tredje året i rad dom kommer på Haralds födelsedagsmiddag. I år bjöd hustrun på pizzasnurror till drinken, peppriga kycklingdelar, couscous sallad och sweet chili youghurt till huvudrätt och så en hemmagjord hallon glasstårta till dessert. Lyckad kväll men tyvärr hade jag gjort lite för lite kyckling. Däremot fanns det MASSOR med couscous sallad så ingen gick hem hungrig i alla fall.

I går firade vi måttligt. Sång och presenter från Eilika och mig på morgonen och så lyckades jag hinna baka scones och duka fint till frukost. Blev lite stressigt sen för Eilika och jag skulle ju vara på valpskolan med Idefix klockan 9.00.

Skype samtal med sång från svärföräldrarna och naturligtvis massor med gratulationer på Facebook. Julius gratulerade när han behagade pallra sig ur sängen lagom till lunch (han hade fått lov av pappan att sova länge. Han behövde inte gå upp klockan 7.30 bara för att sjunga falskt). Efter lunch åkte Harald och födelsedags simmade.

Sen åt vi köttgryta, spetzle och färska kokta rödbetor till middag. Födelsedagsbarnet hade själv beställt så han och Eilika gjorde spetzle. Gott vin, flagga på bordet och ytterligare en liten födelsedagssång (denna gång ingick då även falsksång från tonåringen).

Så välkommen i klubben älskade make!

1 kommentar:

  1. Spetzle brukar våra tyska vänner i CT bjuda på, gott! Och grattis!

    SvaraRadera