lördag 28 september 2013

Gräsänka

Ja då är man gräsänka ända tills den 13 oktober! Mindre kul men så är det!

Eilika och jag tröstade oss med att stanna på Mr Price Home i Diep River på vägen hem från flygplatsen. Där shoppade vi nya kuddar och filtar till soffan och nya fräscha dynor till korgstolarna på terrassen. Så nu har vi fått vårfint!

Nu är det bara våren vi, fortfarande, väntar på! Att det ska vara så segt i år! Solen skiner men vinden är iskall. Ok, kanske inte ISkall men kall och oskön!

För övrigt har dom senaste 2 1/2 dygnen känts väldigt tomma. Jo förstår ni jag pratar med min mamma i telefon (eller jag ringer från Skype till hennes hemtelefon) ungefär en gång i veckan till var tionde dag ungefär. Där emellan läser hon naturligtvis bloggen och så mailar hon mig lite då och då. Alltså inte kontakt varje dag men hyfsat tätt ändå. Jag ringde och pratade med både mamma och pappa i torsdags morse senast. Då skulle dom åka till Skördefesten på Öland på förmiddagen. Nu har dom då varit borta i två drygt 2 dygn (skulle komma tillbaka i dag) och det känns så tomt. Knepigt va?! Vi hade ju förmodligen inte alls hörts av under dessa 2 futtiga dygn ändå men det känns ändå tomt. Bara vetskapen att dom inte är hemma!

Däremot så unnar jag dom verkligen denna lilla tur och är jätte glad att dom även stannar på Öland i två nätter. Lite minisemester! Det är ni MER än värda mamma och pappa! Och nu har jag ju det roliga kvar, att få höra hur dom haft det!

Nej nu skall här fixas tacowraps i full fart. Eilika och jag får ju inte missa Go'kväll. Yohio kommer ju dit!

2 kommentarer:

  1. Det är väl din tur snart att ge dig iväg på en resa, alldeles själv, så mannen får bli gräsänkling? ;-) Det är ju inte bara jobb han håller på med när han är iväg. Håller med om att det känns tomt när mamma och pappa är iväg, även om man kanske inte hade pratat med dom ändå. :-) Helene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag har inget behov av att resa alldeles själv och Harald jobbar som ett svin när han är borta. Det är inga nöjesresor han åker på precis utan jobb, jobb, jobb. Hade han kunnat stanna hemma så hade han det.

      Radera