torsdag 19 september 2013

Ingen vår

Vi väntar fortfarande på våren men den verkar dröja. Just nu sitter vi här och väntar med spänning på nästa storm som är på väg in. Det ska tydligen blåsa som katten, regna rejält och vara kallt. Till och med risk för snö på Tafelberget igen. Blir det så snö på Tafelberget så är det andra gången denna vintern och det är ovanligt.

Just nu är det mulet och vinden kommer från "fel" håll. Kommer lite regn då och då. Värst ska det visst bli framåt eftermiddagen, i natt och i morgon. Julius har "homecoming game" i fotboll i eftermiddag. Får se om det blir av! Jag hoppas lite på att det inte blir av. Jag känner ju inte riktigt för att sitta där och titta på fotboll i storm och regn. Vilken förskräcklig mamma jag är! Nej, jag behöver ju inte titta heller i och för sig men för "the school spirits" skull!

Fast det har faktiskt blivit varmare det har det. Inte lika rått och kallt längre. Sover till och med med öppet fönster nu. Men nu börjar det ju bli höst i Sverige så då kanske vi får vår. Eller?

2 kommentarer:

  1. Spelar de amerikansk fotboll eller vanlig fotboll, soccer?

    SvaraRadera
  2. Han spelar vanlig fotboll. Det spelas inte amerikansk fotboll här, men däremot rugby. Men det är inget för min rangliga unge ;)

    SvaraRadera