fredag 20 september 2013

Storm

Jodå, nog stormade det och regnade det ,allt! Började lagom tills jag skulle hämta Eilika i skolan i går. Det ösregnade och blåste som sjutton. Fullständig kaos vid skolan. Tog oss ett tag att komma ut från parkeringen. Massor med bilar och barn som sprang överallt, medan regnet öste.

Julius fotbollsmatch blev inställd förstås dock i sista stund. Förstår inte att det ska vara så svårt att ta ett beslut. När regnet vräker ner och fotbollsplanen ser ut som en pool så är chansen att det skall sluta regna och torka upp inom 30 minuter rätt liten. Ringde nämligen skolan 30 minuter innan dom slutar med då hade dom fortfarande inte bestämt att matchen skulle ställas in. Det tar ju 20-25 minuter för oss att köra till skolan så det är ju lite bra att få veta en stund innan. Jag fick i alla fall ett sms från Julius strax efter skolans slut att matchen var inställd. Jag var redan en liten bit på väg eftersom jag skjutsade hem Eunice. Ville inte att hon skulle stå och vänta på transport hem i ösregnet. Julius fick i alla fall snällt vänta men han var ju inte ensam.

Sen har det vräkt ner hela natten och varit kallt. Bara knappt 8C i morse (med ljuvliga dryga 15 inomhus!). Med regnet kommer ju också våra "vänner" rainspiders. Se tidigare inlägg här. I går kväll hade vi en busig spindel som bestämde sig för att installera sig på en av larm sensorerna i garaget. Så vid 22.30 gick larmet. Jag hade gått och lagt mig. ADT ringde och eftersom vi inte (då) visste vad som utlöst larmet i garaget bad Harald dom skicka en beväpnad vakt. Men det visade sig alltså inte vara en inbrottstjuv utan en spindel!

Inte mycket bättre väder idag. Fortfarande kallt som attan och skurarna avlöser varandra. Det kom en rejäl hagelskur i förmiddags när jag var på pilates. Och ja, det har kommit liiiite snö på Tafelberget. Kallaste augusti/september sedan vi flyttade hit!

1 kommentar:

  1. Visserligen är jag ingen stor väl av spindlar, men med tanke på alternativet kan de ju vara riktigt trevliga ;)

    SvaraRadera