lördag 15 januari 2011

Ett år

Ja, det har faktiskt gått drygt ett år sedan vi flyttade hit! Känns lite konstigt. På ett sätt känns det som vi flyttade hit igår men på ett annat som om vi bott här jätte länge!

Hur känns det då? Jo, det känns rätt bra faktiskt. Har ingen längtan att flytta hem till snö kaos. Eller till 9-5 jobb och vardagsstressen. Mycket här är lättare men en del är ju naturligtvis lite knöligare. Som allt som har med betalningar att göra tex. Finns inget förtroende någonstans. Man litar inte på någon.

Dock har det både varit svårare och tagit längre tid att anpassa sig och känna sig som hemma än vad jag trodde. Känns fortfarande väldigt nytt allt och att jag inte har riktigt koll på hur saker och ting fungerar. Eller var man får tag i vissa saker. Även att skaffa vänner är ju inte det lättaste tycker jag. Speciellt när man inte jobbar. Saknar det sociala med en arbetsplats. Visst, vi har vänner men jag tror att om ännu ett år kommer det kännas ännu bättre. Framför allt har det känts svårt att Julius inte verkar hittat sin plats riktigt. Men som sagt, det släpper nog snart.

Jag har även svårt att komma in i några bra rutiner. Jag tycker bara dagarna försvinner utan att jag får något gjort. Jag måste försöka strukturera mig lite. Ta mig tid att träna och att sätta igång och avsluta projekt. Finns massor jag vill göra men kommer inte igång. Dagarna känns så korta eftersom det är hämtning och/eller skjutsning redan kl 14.30. Men mellan 8.30 och 14.30 borde man hinna en hel del tycker jag. Jag får göra ett schema! Japp, det får blir mitt Nyårslöfte. Att få lite vettiga rutiner så att jag får gjort det jag vill.




1 kommentar:

  1. Det sags att det tar minst 6 manader att komma in i allt sa det later som en helt normal process for er! Att lara kanna nya manniskor ar fantastiskt men ibland saknar man de nara vannerna och med folk som flyttar hela tiden kan det vara svart att komma riktigt nara manniskor. A andra sidan sa moter man manga spannande kulturer sa det ar an anda en klar bonus!
    Haller med om att arbetsplatsen ar en stor social motesplats och utan den kan det ibland vara lite svart. Finns det inget SWEA eller andra foreningar att ga med i?
    Vi flyttade nar ungarna var sma, lillstumpan foddes dessutom nar vi bodde i Singapore men jag forstar att det ar svarare att flytta allteftersom barnen blir aldre.
    Lycka till med ditt schema, jag alskar att gora schema, listor och strukturera!!
    Kram
    Pia i oknen

    SvaraRadera