söndag 16 januari 2011

Life is good

Idag har vi haft en HÄRLIG dag!


Jag har skördat tomater. Inte illa va?!

Tyvärr tycker några kryp också att våra tomater är goda. Tror det är tusenfotingar bl.a. som tar sig in och äter upp tomaterna inifrån.


Rensat och gallrat bland tomatplantorna och sedan gödslat hela landet. Basilikan verkar inte behöva någon gödning dock.


Sedan åkte Harald och Julius till kinakrogen och köpte lunch. Åt ute i det härliga vädret och ett glas rosé till maten. Flyttade runt till baksidan, eftersom det inte blåste idag, och fortsatte på vår pava rosé. Läste och myste i solen.

En stycke avsomnad katt i Eilikas TV-fåtölj.

Julius satt och kollade Facebook, fast precis innanför dörrarna.

Sedan blev det lite swingball och därefter hoppade hela familjen i poolen, som höll 27,5C. Avslutat dagen med grillade kyckligspett, vitlökschampinjoner, majskolvar och tomatsallad med basilika (egen skörd förstås), sallad och chips. Och så Blaauwklippen Cabriolet till det.

Ikväll blir det filmkväll för att avsluta en härlig dag.

2 kommentarer:

  1. Hejsan Gabriella,
    Later sm ni har haft en underbar dag:)Vi hade frukost picnic pa Boulders idag, vi kom ju inte dit innan 10:) men jag tror jag sag ert hus, eftersom du tidigare skrivit det ligger nara begraviningsplatsen, och jag tyckte mig se ert hus med dendar disken:)Fint omrade, skulle nog hellre bo ut dar an inne i stan, men i ar ju sa kort tid har. Vi maste nog bestamma oss for en traff innan vi aker harifran. Vi kommer aka redan i borjan av Februari mot Johannesburg och sedan ar vi dar tills mars nar vi aker tillbaka till Finland. Min mamma och hennes man ar har pa besok, men det hindrar oss inte fran att ses. Sag garna nar det passar er, for vi har inga planer, ar dagen som den kommer:)
    Kram Jannika

    SvaraRadera
  2. Har du provat odla mynta till Mojiton?
    http://www.tasteline.com/drinkrecept/mojito

    SvaraRadera