torsdag 13 januari 2011

Välkommen vardag

Vardagen smyger sig äntligen på efter alla dessa helger och ledigheter. Skönt tycker jag! Tror hela familjen mår bra av lite rutiner igen.

Eilika började dagis igår. Glad tjej, trots en del förändringar. Hennes älskade Teacher Vicki har slutat, Teacher Nina har dom flyttat till bebis avdelningen och hennes två favvo killar har slutat. Hon har fått en ny lärare som verkar bra dock. Nu är dom bara 6 st som är Whales (typ 6-års). Flera har slutat för att dom börjat på den skolan dom ska gå när dom börjar 1:an. Alltså börjar det bli som det var i Sverige för ett antal år sedan. Skolorna tar över 6-åringarna från dagis. Än så länge verkar vår Lilla My nöjd. Vi får se hur det utvecklar sig.

Sonen börjar inte skolan förrän onsdag nästa vecka. Han har tyvärr inte kommit ut speciellt mycket ur huset eller lyckats få tummen ur att få hit kompisar. Han har dock simmat mycket så han har ju varit upptagen varje eftermiddag. Och på träningen träffar han ju kompisar. Han hade planer denna veckan med två olika kompis gäng från skolan att gå på Ratanga Junction (typ Liseberg) men det rann ut i sanden. Som vanligt! Men idag har Harald kört honom till UWC där han ska få träna med Nyköpings Sim gymnasium som är här på läger. Han ska hänga med dom resten av dagen och i eftermiddag kör han och Magdalena till UCT för eftermiddagsträning. Magda var tjejen som firade Nyårsafton med oss. Hon flyger inte hem förrän i morgon men resten av gruppen flyger idag. Så hon får träna med Julius och bo här sin sista natt.

Själv ska jag gå och klippa mig i morgon. ser verkligen fram emot det. Just nu har jag ingen frisyr alls och ser ut som jag vet inte vad. Ska testa ett nytt ställe där två av mina väninnor klipper sig. Efter det ska jag och Kerstin rensa i Second Hand shopen på skolan innan skolstarten.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar