fredag 21 januari 2011

Lite gnäll

Jo, nu ska jag faktiskt gnälla lite på mina blogg läsare! Framförallt släkt och vänner som följer vårt liv och leverne via bloggen.

Varför får jag inga kommentarer?! Jag får höra från flera, framförallt systrar, svägerskor, svågrar och syskonbarn, att ni läser min blogg så jag vet att ni finns där! Men vi vill veta vad ni gör, tycker och tänker också! Tänk på att ni får läsa om vad vi gör medans vi sitter här på andra sidan jordklotet och har ingen aaaaning om vad som händer i Svedala!

En syster och en svägerska behöver INTE ta åt sig! Ni skriver kommentarer troget. Den ena direkt via bloggen och den andra via mail. Båda helt ok! Er båda känns det väldigt skönt att ha denna cyber kontakt med. Mamma, pappa och svärmor är också ursäktade! Er har vi kontakt med ändå.

För er andra, som kanske inte vet, så ska jag förklara hur det fungerar att lämna kommentarer på just min blogg. Ni behöver inte oroa er för att jag publicerar saker som ni inte vill ska synas på bloggen. Jag måste nämligen granska ALLA kommentarer innan jag, manuellt, lägger ut dom. Så vill man så att säga bara "prata" med mig och familjen så skriv det och jag låter bli att publicera. MEN vi får äran att höra ifrån er! Är ni med?

Sedan rent tekniskt så är det plätt lätt att kommentera. Man behöver INTE ha ett Google konto. Klicka längs ner efter inlägget där det står 0 (eller ngt annat nummer) kommentarer. Skriv er kommentar, kan vara hur lång som helst tror jag, och klicka i Anonymt under Kommentera som:. Klicka på Skicka kommentar. Sedan ber Blogger om en ordkontroll vilket innebär att ni bara fyller i det ordet den ber om och klicka på Skicka kommentar. Easy pesy!

Jag får sedan ett mail med er kommentar. Skriver ni For your eyes only så publicerar jag inte. Är det FÖR privat så publicerar jag inte. Är det en allmän kommentar om vårt liv och vad jag skrivit i inlägget så publicerar jag.

Så, nu har jag gnällt och skällt färdigt! Hoppas det hjälper ;)

12 kommentarer:

  1. Hej gabriella! Jag tillhör kanske inte släkten så mycket me. Jag tar ändå åt mig ;) i Svedala händer det inte så mycket det är mest slaksigt och kallt nu! Men jag kan berätta att jag har kommit in på en utbildning till redovisningsekonom och börjar på måndag :) annars mår vi bra, jag, Fredrik och katterna. Kra
    !

    SvaraRadera
  2. Min bästa, kära och goaste "jag"!

    För det första så är du ju visst släkt! Nästan i alla fall och för det andra så var det ju riktat även till VÄNNER!

    GRATTIS att du kommit in på utbildningen och LYCKA TILL! Jag hoppas verkligen att du hittat rätt denna gång! Det är du mer än värd!

    STOR kram!

    SvaraRadera
  3. Du kan ju följa vårt liv på FB, men jag skall bättra mig i alla fall! Vad kul med bröllop, hoppas det blir under tiden ni är hemma. Vi ser fram emor vår 3:e bröllopsresa, tillbaka till Korfu. En underbar vecka i maj. Annars rullar det på. Går, går och går och skall börja på spinning med maken. MISS YOU! Kramar, Kusin Ika

    SvaraRadera
  4. Du är inte ensam om det "problemet"... visst är det trist när folk man vet läser bloggen ALDRIG kommenterar..!
    Hoppas du får mer kommentarer efter ditt inlägg!
    /Lindah

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Hej Gabriella nu har jag visat mamma och pappa hur man kommenterar och nu ska vi kommentera friskt här på bloggen! / Alice, Anna och Claus :)

    SvaraRadera
  7. klart vi ska återkoppla bättre. Idag var det strålande sol och en helt underbar söndag. Emma går 11-manna domarkurs, hon var inomhus hela dan, Alexander hade en fotbollsmatch ute som Per fick stå och titta på. Jag åkte skridskor på Mälaren, och plurrade för första gången i mitt liv - men bara till anklarna, det fanns is under och jag fick supersnabb hjälp - men lite chockad blev jag. Kram Karen

    SvaraRadera
  8. Hallå där!
    Känner precis igen mig, igår hade jag 85 läsare och fick bara en kommentar.....trist kan tyckas men jag tror folk är rädda för att göra bort sig.
    Ska nog tusan i mig skriva någor till mina läsare oxså!

    SvaraRadera
  9. Aj då nu fick jag dåligt samvete! Ska bättra mig :D Här hemma äör vi sjuka hela bunten Caeila har ögoninflammation +förkylning med världens hosta. Jag är förkyld med nyopererade ögon & alex bara förkyld. Är trött på slask vinter och allt som kommer med den!

    Vill ha vår & framkomliga vägar! Imorgon börjar jag mina nya kurser så då tar livet tag i mig igen efter en veckas ledighet! Jätte kul att fö följa er på bloggen, läser iallafall en gång i veckan!

    Ge alla en kram från oss i familjen paskota!

    SvaraRadera
  10. Är det min kära syster "Gabrignälla" som är i farten?? :):):) Helene

    SvaraRadera
  11. Trodde jag hade skickat ett inlägg, men tydligen fungerade det inte. Prövar igen. Jag följer bloggen via facebook och dina uppdateringar där, ska bli bättre att kommentera. Hursomhelst är det kul att läsa om era äventyr där borta.

    Systern min har ju redan kommenterat vädret och så det låter jag blir. Men jag kan säga som så att jag går lite i pappas fotspår och har så smått prövat på att sjunga i kör igen. Jag testar två stycken faktiskt. Den ena måste jag provsjunga för att slutligt få vara med, den andra ställer inga krav ställs. Båda är skoj. Annars är det mest jobb, jobb, jobb.

    Stor kram Anna :)

    SvaraRadera
  12. Hej Gabriella! Jag har faktiskt läst din blogg och aldrig lämnat en kommentar (skäms!) jag borde verkligen "leva som jag lär" när jag också tycker det är tråkigt att blogga utan att få kommentarer. Kram/den nya svenskan i sydafrika:)

    SvaraRadera