torsdag 10 mars 2011

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Jag har fått iväg barnen till skolan, äter min frukost i lugn och ro, chattar lite med maken som är i Barcelona, städerskan och gardenboyen kommer. Kollar lite mail och annat "viktigt" på datorn. Ringer grannen för att informera om morgondagens aktiviteter och passar på att fråga om även dom har lågt vattentryck just nu. Det har dom.

Bilen nytvättad och jag bestämmer mig för att åka till Cape Point Osterich Farm. Kissa, handväska, mobil och bilnycklar. Off i go! NOT!!!!

När jag kommer ut på innergården för att gå in i garaget så ser jag orsaken till det dåliga vattentrycket! Det fullkomligt forsar upp vatten under en av plattorna. Ett rör har spruckit!

Ringer bästa grannen Kingsley igen och han kommer och hjälper mig att stänga av vattnet. Inte det enklaste här. Man ska in i en lucka i trottoaren, gräva ur massor med sand och lokalisera en liten knopp som man måste vrida om med en tång. Puh! Vattnet avstängt i alla fall!

Ringer världens bästa rörmokare Lex och han kommer inom en halvtimma. Hoppas till Gud att han och hans gubbar kan fixa röret under dagen. Vatten är en sådan där bra att ha sak! Men det lär ju bli en mindre utgrävning på innergården först.

Snacka om att det var rätt bra tryck i vattnet!

Tyvärr rinner vattnet lite åt fel håll just här. Kanske läge att fixa det!

Need I say? Det blir ingen strutsfarm idag!

1 kommentar: