onsdag 30 mars 2011

REGN!

Klockan ringde 06.20 som vanligt. Blanda frukost shake och göra matsäckar. Få i dottern lite frukost, på med kläder, borsta och fläta hår. Mulet och precis innan vi skulle åka började det regna! Vilken lycka! På med gummistövlar, regnjacka och paraply. I väg till dagis! Eilika hittade några vattenpölar att hoppa i både utanför garaget och utanför dagis.

Hem igen och på med TV:n. Inget höjdar väder att springa i så det blev min kära gamla Mini-stepper från 90-talet. Den funkar fortfarande! Svettigt blev det. Snabb dusch och sedan iväg.

Till Cavendish för att shoppa födelsedagspresenter till Julius. Cavendish är STORT och jag har inte varit där så många gånger så jag hittar inte så bra. Men jag lyckades få tag på det jag ville ha. Det mesta i alla fall.

Sedan vidare till Tokai. Regnar fortfarande! Idag hade Marianne koll på läget och vi kunde påbörja min utbildning. Som alltid när något är nytt så känns det väldigt mycket. Efter 2½ timma, 4 fullskrivna sidor av anteckningar och massor med information på både engelska och tyska (ibland båda språken i samma mening!) var jag nöjd för dagen och körde för att hämta sonen från skolan.

Ett snabbt stopp på Kwik Spar för att ta ut pengar och köpa mjölk. Fick även med mig ett fint blomkålshuvud hem. Vidare för att hämta Eilika på dagis. Regnar fortfarande lite!

Lyckades få Eilika att städa sitt rum. Julius satte på musik åt henne och då gick det som en dans. Jag tömde och fyllde diskmaskinen. Sedan var det dags för bak av tårtbotten. Det blev en havreflarnsbotten. Ut med kakan ur ugnen och in med bacon pannkaka. När pannkakan gräddades gjorde jag en blomkålssoppa. Den blev riktigt god. Fick t.o.m. godkännt av Julius. Annars är det farmors blomkålssoppa som gäller och ja, den är godast!

Just det, kom även ihåg att gå ut och stänga av vattenspridarna som annars skulle gå i gång i morgon bitti. Lite onödigt när det, än så länge, har regnat en hel dag.

Efter middagen slog Eilika och jag in paket till Eunice dotter Jennifer och Julius blåste upp ballonger. I morgon blir det kalas! Eilika är så spänd!

Pyjamas på, borsta hår och tänder och sjunga sånger. Godnatt Eilika! Julius tittar på film och sedan läxläsning. Jag tar hand om köket. Tömmer och fyller nästa maskin disk. Röjer och plockar undan. Vispar grädde och monterar tårtan. Grädde, hallon och blåbär emellan. Ner med tårtan i kylen i gästvåningen.

Viker all tvätt. Det är nog det tråkigaste som finns!

Puh! Nu är klockan 22.35 och det är första gången jag sätter mig ner idag, i princip. Jo, satt faktiskt när jag tittade på nyheterna i 20 min. Men då satte jag på Eilika pyjamasen och borstade håret samtidigt. Multi-tasking på hög nivå! Nä, nu går jag och lägger mig!

PS. En blöt katt kom just in. Det regnar fortfarande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar