lördag 12 mars 2011

Slappar dag

Japp, efter strutsfarmsbesöket gick det inte många knop här hemma. Lite konstigt väder. Halvmulet och så kändes det som åska i luften. Huvudvärk! Men nu är det klart och solen är på väg ner.

Jag orkade inte lägga mig vid poolen eftersom molnen seglade in hela tiden. Hällde vatten i locket till sandlådan till Eilika istället. Höll henne sysselsatt och jag satt på uteplatsen med datorn i knät. Skönt!

Eilika badar Barbie!

Strax innan 17.00 körde vi till Noordhoek för att hämta upp Julius kompis Victor och sedan vidare till Hout Bay där dom skulle på fest hos Kate. En klasskompis slutar och flyttar nästa vecka så det det är en avskedsfest. Julius packade bilen med MacBook, stereo, högtalare och förlängningssladdar. Han skulle vara DJ på festen. Astrid hämtar hem dom ikväll. Jag kan ju inte lämna Eilika och Harald är på väg hem från Barcelona.

På vägen hem köpte Eilika och jag med oss hem kinamat, Gott! Eilika älskar räkorna!

Bergen på andra sidan var så otroligt vackra nu i kväll. Svårt att fånga på bild. Sms:ade Harald och sa att det är så vackert så jag vill visa hela världen! Så det gör jag nu!

Vi bor verkligen på ett fantastiskt vackert ställe och att ha förmånen att se detta när man sitter och äter sin middag. Förmån är bara förnamnet!

Nu sitter jag och bloggar och Eilika ritar. Tjejmys!

Ikväll blir det Melodifestivalen! Hmmm.....vem vinner detta tro! Har nästan glömt vilka som gått till final.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Verkligen underbar utsikt! Förstar att ni trivs! Härligt att bo sa!
    Hälsningar, Lisa

    SvaraRadera
  2. Å, vad fin din nya header är! Vilken utsikt ni har! =)

    Kram
    Lindah

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig utsikt ni har!

    Kram

    SvaraRadera