söndag 20 mars 2011

Vilken fantastisk kväll

I går åkte Eilika och jag över berget för att hämta Julius i Tokai kl 11.00. Han var på bio i fredagskväll med ett helt gäng klasskompisa och så sov han över hos en klasskompis. Eilika laddade DVD:n med "Hottahontas" (Pocahontas) i bilen så hon var lugn och nöjd. Julius var också nöjd!

Stannade i Fish Hoek och handlade på Pick-n-Pay på vägen hem och sedan hem och gräddade plättar. Gott med plättar till lunch, framförallt när man kan sitta ute i skuggan och mumsa.

Sedan blev det poolhäng! Fast först fick Julius spola av alla solstolar och bord som var täckta av aska. Se tidigare inlägg. Eilika spenderade sedan två timmar i vattnet! Julius var inte mycket sämre. Jag läste, solade och doppade mig en gång i kvarten. Det var varmt! Och skönt!

Till middag blev det smaskiga hamburgare. Hottade till min med fetaost och pesto. Mycket gott! Till middagen fick vi även samtal från Harald som är i Oudtshoorn och tävlar. ALLA fick prata, förutom Mosquito.

Efter maten gick barnen runt huset för att hoppa på studsmattan. Jag följde efter med mitt vin glas. Vilken kväll! I princip vindstilla och och solen la sina sista värmande strålar över viken. Det var så vackert att jag helst skulle vilja bjuda hit ALLA jag känner, på studs, och visa!

Roman Rock.

Hottentot Mountains och en segelbåt som långsamt tuffade förbi.

Simonstown.

När vi precis hade gått in och Eilika satt framför barnprogrammen på TV så var månen redan uppe. Det var fortfarande bara skymning men månen lyste så starkt att den speglades i vattnet. Mäktigt!

Mörkret faller och ett stim med delfiner simmade förbi. Tyvärr är dom svåra att få med på bild. Dom är snabba! Men vilken känsla! Tyvärr var ju inte ens Harald här och delade upplevelsen med mig :(

2 kommentarer:

  1. Hittade precis in här på er fina blogg! Ser ut som en magisk och fantastisk kväll!

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! Både på lång och kort i kojan och på er vackra natur. Förstår att du njuter av allt det härliga. Kul att det går bra före Julius i skolan. Han är toppen (fast han är trulig tonåring när han är hemma ibland). Krama om dem från mig.
    Barbara

    SvaraRadera