tisdag 29 mars 2011

Dimma

Klockan ringde 06.20. Upp och på med kläder. Träningskläder för jag skulle springa senare. Öppnade gardinerna och Simonstown var BORTA! Världens tjocka!

Julius kom upp av sig självt. Duktig pojke! Fixa frukost shake och packade lunchlåda till Julius och snack-pack till Eilika. Astrid kom och hämtade Julius 07.20. Eilika fick på sig kläder och åt frukost.

08.15 skulle vi vara hos läkaren. Eilika bestämde sig helt plötsligt för att hon inte ville gå till doktorn så det blev till att muta med glass efter besöket och både docka, dockvagn och Tiger fick följa med. Såg knappt vägen framför oss när vi körde över berget. Dr Helen Hall undersökte både Eilika, dockan och Tiger. Och ja, Eilika har rejält stora halsmandlar men ingen åtgärd behövs. Tiger och dockan var kärnfriska. På vägen till dagis stannade vi, som utlovat, och köpte en glass. För Eilika var duktig och öppnade munnen när hon skulle.

Barnet lämnat på dagis och tiden springer ifrån mig. Hoppar över springpasset (DUMT, jag vet!), duschar och åker och handlar. Hinner hem och plocka ur matkassarna och sedan iväg till Tokai.

Idag skulle jag ju börja min utbildning hos Solas Trading. Marianne och jag hade bestämt att jag skulle komma kl 13.00. Hon trodde däremot att det var klockan 14.00 jag skulle komma så hon hade besök. Inte så bra början. Vi bestämde att jag ska komma i morgon kl 12 istället. Jag hade ändå en del ärenden som jag kunde åtgärda innan jag hämtade Julius från skolan.

Åkte till lite olika ställen för att leta födelsedagspresent till Julius och till Eunice dotter Jennifer som fyller 5 år i morgon. Eunice ska nämligen ta med sig Jennifer hit på torsdag och så ska vi ha kalas och Eilika och Jennifer ska leka. Eilika är jätte spänd!

Hämtade Julius och sedan Eilika. Dimman lättade något mitt på dagen men i eftermiddags försvann Simonstown igen!

Korvgryta och spagetti till middag, Bolibompa och nu ligger Eilika i blöt och Julius gör läxor. Lär bli en lugn kväll!

2 kommentarer:

  1. fantastikskt bra beskrivning av hur du orkar med alla "små" motgångar - eller tappar du också humöret ibland - fast du hoppar över det i beskrivningen ? kram Karen

    SvaraRadera