tisdag 5 november 2013

Matpriser

Ok, här kommer nu menyerna som vi bjöd på i helgen. Allt som allt betalade jag alltså 1065.- för 3-rättersmiddag åt 17 personer. Se tidigare inlägg här.

I lördags bjöd vi familjen Grell (9 personer runt bordet totalt) på:

  • Trattkantarellsoppa och färskt bröd
  • Grillad oxfilé och kycklingspett, majskolvar, pasta pesto på hemgjord pesto och sallad
  • Gino (färska jordgubbar, färsk ananas och bananer gratinerade i ugnen  med vit choklad på) och glass

I söndags fick familjen Hammarberg (8 personer runt bordet):

  • Toast med rökt norsk lax, avokado och dill
  • Sandras Skogspanna gjord på strutsfilé, trattkantareller och farmors lingonsylt, hemgjorda spetzle (tysk pasta) och haricoverts
  • Smulpaj på äpplen, havregryn, farinsocker, kardemumma och solroskärnor och svensk vaniljsås
Det som inte ingick i dom 1065.- var alkohol, trattkantareller, lingonsylt och vaniljsås. Ja, mjöl, ägg och kryddor hade vi också hemma.

Måste säga att jag tycker det var ett mycket överkomligt pris. Vad tycker ni?

Och så har frågan kommit upp hur det gick med Vikt Väktarna förra veckan. Ja, som ni kanske förstår av ovan nämnda menyer så gick det ju inte så jätte bra. Jag gick upp lite drygt 1 kg och la på mig en 1/2 cm runt midjan. Största boven är ju helt klart vinet! Men det är det som är så bra med VV, det är bara att ta nya tag och jag är tvärsäker på att nästa måndag visar vågen säkert 1 kg mindre igen. Om jag sköter mig i helgen dvs och inte dricker så mycket vin. Men och andra sidan det ska vá gött att leva!

1 kommentar:

  1. Jättebra pris, och goda menyer!
    Här i Spanien är maten betydligt billigare än i Sverige, upplever vi det.

    SvaraRadera