fredag 1 november 2013

Middagsbjudningar

I helgen ska vi ha middagsgäster både på lördag och söndag! Så nu har jag nyss kommit hem från Longbeach Mall där jag handlat mat till 3-rätters middag för totalt 17 personer. Alltså vi blir 9 runt bordet i morgon och 8 på söndag.

Det är snart 4 år sedan vi flyttade från Sverige och jag kan ju erkänna att jag inte har så värst bra koll på matpriserna i Sverige längre. Mer än att vi tycker det är svindyrt att handla när vi kommer hem till Sverige på sommaren. Så jag tänkte delge er vad jag har betalat idag. Jag kan ju inte avslöja menyerna, det vore ju tråkigt för våra gäster, men vi bjuder inte på falukorv och blodpudding i alla fall. Lite tjusigare blir det allt. Jag har alltså idag spenderat totalt 1065 svenska riksdaler. Det inkluderar mat för båda dagarnas 3-rätters middagar exklusive alkoholhaltiga drycker. Det känns inte så dyrt tycker jag! Jag återkommer med vad vi bjöd på i senare inlägg.

Kommentera gärna om ni tycker det verkar dyrt eller billigt. Även ni som bor i andra länder än Sverige.

3 kommentarer:

  1. Det är definitivt ett av vardagsnöjena här; att handla mat utan att betala skjortan!

    SvaraRadera
  2. Spännande. Det ser vi framemot. Min sönderkokta fisksoppa blir nog inte svår att slå i alla fall. Men den var å andra sidan ganska spontan, med några öl i kroppen : ) Kram, L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Din sönderkokta fisksoppa var UTSÖKT! Ses i morgon!

      Radera