fredag 25 juni 2010

MIDSOMMAR

Midsommar på Aspö betyder fest med släkten. Vi träffas hemma hos någon av oss och alla bidrar till smörgåsbordet. Okomplicerat och trevligt!

I år bjöd min faster Ingrid in till midsommarfest. Vi bidrog med fyra sorters sill och ägghalvor. Samt lite att släcka törsten med. Vi började med att klä midsommarstången och sedan blev det dans.
Stången är klar och reses efter konstens alla regler.

Vi var 23 stycken som firade i hop. Här sitter ungdomarna och hoppas på att slippa dansa. I alla fall grabbarna.

Glada miner är det alltid! Här ser ni från vänster min mamma, min ingifta fasters syster, pappa, min farbror, Harald, min syster Helene och min faster Ingrid.


Två vackra midsommar flickor och en liten prins!

Här är det "Små grodorna" som gäller. Men var är alla killar och män?!


Lillasyster Carolin med sonen Maximus dansar.

Här har vi satt oss till bords och njuter av all den goda maten. Och ölen och snapsen förstås!

Morfar och Maximus har kul!

STORA kusinen Julius och lilla kusinen Maximus chillar.

Min faster Ingrid och systersonen Maximus busar.

Lillasyster Helene i hängmattan.

Väldens bästa och finaste mamma!

Eilika busar med min halvkusin (kan vi kalla det) Anna Maja (från Island).
Vi har haft en härlig dag med god mat, trevligt sällskap och ett helt FANTASTISKT väder!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar