onsdag 23 juni 2010

Solen tar

Idag gick mina planer, som jag smidde i morse, i stöpet. Tack och lov!

Jag planerade att jag ev. kunde lämpa av Lilla E hos mormor och ta två färjan in till stan för att stor handla mat inför midsommar och helgen som kommer.

Vädret har varit helt fantastiskt idag så jag började med att efter frukosten flytta ut på däcket utanför köket med en kopp kaffe och en hög med kokböcker. Mat-planering och shopping lista att göras. Passade samtidigt på att inviga min nya bikini.

Fick tag på mamma (nej hon fick faktiskt tag på mig) vi 10.30. Hon hade andra planer för dagen så jag tog mig en funderare på om jag skulle pallra mig in till stan eller inte. Hade ju ingen större lust.

Gick i alla fall in för att tömma och fylla på diskmaskinen och då kom kusinen Cecilia förbi. Det blev en kopp kaffe till i solen och helt plötsligt var klockan nästan halv två.

Skruvade upp dom sista nyinköpta skoskåpen och sedan gick Eilika och jag till affären här på Aspö i stället. Fick tag på det mesta jag behövde men går en sväng till i morgon. Får inte med mig hur mycket som helst i Eilikas vagn.

På vägen hem mötte vi grannen Ingrid och hennes hund Alex. Eilika ville leka så hon följde med Ingrid hem till hennes tonårsdöttrar Alicia och Sonja. Jag kom efter när jag plockat ut mina matkassar. En spontan fika! Mysigt!

Aspö solen tar ordentligt! Jag är tämligen röd just nu. SOMMAR! Mycket bättre att varit kvar ute på ön i solen än spenderat minst 3-4 timmar för att åka in till stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar