lördag 19 juni 2010

Sommar?!

Har just kollat på vad det är för temperatur hemma. Hemma är alltså Sydafrika. Ute på Roman Rock (fyren som ligger ute i False Bay och som vi ser tydligt från vårt hus) är det just nu (21.30) +15,3. Och det är alltså VINTER i Sydafrika. Här, på Aspö i Karlskrona skärgård, har vi nu +10,3 utanför köksfönstret. Sommar?!

Men jag är HELT säker på att vi har det varmare inne här än Matthew har i vårt hus i Glencairn. Här har vi isolerat och två glas fönster. Och skulle det knipa så sätter vi på luftpumpen och elementen.

Idag har jag, mamma, Eilika och systersonen Maximus tittat på prinsess bröllop. Eilika tyckte Kronpronsessan var sååå vacker, men slottet fick INTE godkännt. Såg inte ut som ett slott! Maximus, blott 1 år gammal, var inte så värst intresserad av vad som hände på TV. Men han var klädd för evenemanget med T-shirt med Viktoria och Daniel på. Present från hans gudmor.

Mamma är barnvakt åt Maximus i eftermiddags och i natt. Syrran ska på fest! Assisterade mormorn lite när dom var här. När vi skulle ta en fika framför TV:n så fick Maximus en banan och sedan somnade han i mitt knä! Kände mig allt lite stolt! Flyttade sedan över honom till Eilikas säng där han sov en dryg timma. Han är en riktigt go och glad liten kille! Eilika fullständigt ÄLSKAR honom!

Julius har varit en duktig kille och städat ur vår bil, städat sin leklada och krattat gräs. Nu sitter han i lekladan med sina polare och spelar TV spel, dricker läsk och äter popcorn. Han har gått över från vinterlov till sommarlov nu säger han.

I morgon åker killarna till Stockholm och tjejerna stannar här. Eilika, mamma och jag ska nog åka till IKEA i Kalmar på tisdag. Det ser jag fram emot!

Over and out från ett kyligt Aspö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar