söndag 23 februari 2014

Fest, strutsar och utsikt

Jag ligger lite efter i bloggandet så det blir ett blandat inlägg.

I fredags kväll hade vi fest igen! Vi hade bjudit in Helen, Dave, Kate, Tony, Sally och hennes båda söner Carl och Mark. Vi firade Sallys och min födelsedag några dagar tidigt. Grannen Sally och jag fyller nämligen år på samma dag. Naturligtvis blev det braai!


Sally med en GT i högsta hugg.
 

Bästisarna leker.
 

Harald och Mark konverserar. Vi köpte ju vårt hus av Sally och hennes exman så Mark och Carl tycker det är kul att komma och hälsa på och se vad vi har gjort med huset. Mark bor i vanliga fall i London men kom hit för att överraska sin mamma till hennes födelsedag.
 

Dave, Asta, Kate och Helen. Lite suddig bild men den får duga.
 

Sally med sina två söner!

Vi bjöd på grillade räkspett, helgrillad oxfilé och butterflied kyckling, majs, ugnsbakade örtpotatisar, sallad och basilikasås. Till dessert svärmors hembakade rabarber tårta med maräng. Jätte gott! Vi hade en riktigt rolig och trevlig kväll!

I går, efter golf och simning, tog vi med oss farmor på en liten tur. Vi åkte ut till Cape Point Ostrich Farm och sedan via Red Hill hem.
 

Mor och son åker cab genom Simonstown. Lilla E och jag satt i bak.
 

Vackra Simonstown.
 

False Bay och bergen.
 
  

Cape Point Ostrich Farm.
 

Eilika skulle mata strutsarna men vågade inte riktigt. Ja dom är rätt så hårdhänta dom där urtidsfåglarna.
 


 

 Dom ögonfransarna skulle man ha!


Kalv på grönbete.
 
 


Fantastisk utsikt uppe på Red Hill.
 

Simonstown from above!
 

Snacka om havsnära tågräls!


Gos på hög nivå!

I dag har vi andra planer. Vi ska ju fira min födelsedag! Jag har redan blivit grattad och snart ger vi oss av på dagens utflykt. Återkommer i ärendet!

1 kommentar:

  1. Kul bild på strutsen, den där framifrån. Strutsar känns exotiskt, men det finns ju faktiskt några strutsfarmar i Sverige också.

    SvaraRadera