onsdag 5 februari 2014

Two more sleeps

Bara, nästan exakt faktiskt, 2 dygn kvar så landar maken på Cape Town International igen! Vi längtar! Alla tre! Ja, Idefix vet jag inte riktigt om han har koll på att husse saknas. För honom är det som om vi alla varit bortresta i flera år varje gång vi kommer innanför dörren.

Det underlättar så vår vardag men en make/pappa hemma också. Det blir mycket köra och skjutsa för mig och barnen får vänta lite längre eller åka en extra tur för att jag ska få till körschemat. Morgnarna går ju bra för då har vi chaufför till Julius men på eftermiddagarna är jag mol allena. Det är ett rysligt pusslande då barnen slutar olika tider från skola och aktiviteter. Ingen dag är den andra lik. Ena dagen får Julius snällt vänta tills jag kommer och andra dagen får Eilika åka en extra biltur på 1 timma för att hämta Julius. Jag måste verkligen tänka till och planera så att jag inte missar något eller snarare någon. Men peppar, peppar än så har det gått bra. I går fick till exempel Eilika och bästisen Amy snällt följa med för att hämta Julius från simträningen. Jag hämtade dom från dansen och så körde vi direkt. Men med pannkaksrullar med socker och isthé som matsäck i bilen så gick det ju bra. Och sedan hann dom leka en stund på lekplatserna som finns på Julius skola innan han var klar. Så det gick bra.

Sen är det ju alltid spännande att se vad som finns i Haralds resväska när han kommer hem. Det brukar finnas godis till Julius, Bamsetidningar till Eilika och blaskor till mig. Och denna gång har jag beställt en del filmer och så nya Sheperd tofflor till barnen.

Jo då, hur otroligt det än kan kännas just nu, i sommarvärmen, så kommer hösten och vintern. Då behövs varma tofflor och Sheperd är bäst enligt mina barn. Har även beställt två pick-up laster med ved idag. Betalar R1500 för ca 1000 vedklampar (det är det som får plats på en bakkie load). Alltså ca 600SEK med dagens låga kurs. Nu har jag beställt en 1/2 last med rooikrans som vi ska ha till braaien och så 1 1/2 last med black wattle till Morsoe kaminen. Inte mycket björkved här inte!

Nehej, nu måste jag pysa. Eilika ska hämtas i skolan, hem en sväng och sedan ska Julius hämtas. Full rulle kanelbulle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar