onsdag 12 maj 2010

Bara en sådan där dag

Visst är det konstigt hur vissa dagar bara blir "en sådan där dag"?!

Jag var och tränade i morse, som vanligt på onsdagar och fredagar. Min pilates klass är helig! Känner mig lite krasslig i halsen så jag har hoppat över gymet denna veckan. Men pilates hoppar jag inte över i första taget!

När Harald kom hem från sin simning så undrade han om detvar ok att han och Ronny (vår VD på ett av dotterbolagen som är här) åkte och spelade golf på eftermiddagen. Det började nämligen spricka upp i molntäcket och i morgon när dom egentligen skulle spela så ska det tydligen vräka ner hela dagen. Det gick ju naturligtvis bra.

Detta betyder då alltså att jag måste hämta både Eilika och Julius och att Eilika måste följa med den timmes långa resan till och från Julius skola. Och ev. även skjutsa Julius till träningen kl 17.30. Fixar jag!

Vid lunchtid kommer ÄNTLIGEN killarna som skall sätta upp parabolen så att vi kan titta på SVT World. Jag återkommer i ett senare inlägg med HELA historien. Då det har gått troll i detta ärende så skall det ju naturligvis fortsätta att jävlas! Där vi skulle ha parabolen (bakom pumphuset till poolen) gick det nu inte att sätta parabolen. För mycket rör i marken! Ok, var sätter man då en 2,4 m, svart parabol utan att skymma utsikten. Jag tog beslutet att den fick placeras ganska långt upp i trädgården, i kanten av häcken. Men inte för långt upp så att den skymmer utsikten för grannen, Blir detta bra?! Ringde och sms:ade Harald men fick inget svar.

Tänkte, jag ringer Bosmas (grannen) och kollar om det är ok för dom att vi placerar tallriken där. Omtänksam granne som jag är. Do var inte hemma, bara städerskan. Ringde Kinsleys mobil istället. Sally svarar. Jag frågar om jag stör och då berättar hon att dom är på sjukhuset! Kingsley fick en STROKE i morse! Usch så hemskt! Vi vet inte hur det är med honom men vi kan ju bara hoppas att det går bra. Kingsley är ju vår extra morfar och extra Hasse (fd granne i Täby).

OK, järnröret som tallriken ska sitta på gjutes fast i marken och jag försöker jobba lite. Oj, måste hämta Eilika och när ska jag hinna laga middag?! Ivär och hämtar lilla E, hem och sätter igång en köttgryta, försöker få Eunice (städerskan) att förstå att vi snart måste åka. Då mitt i allt ringer Julius, från skoltelefonen. Mobilen glömd hemma! TONÅRING!!! Då har hans tutor i matte inte dykt upp! SMS:ar henne och hon har dubbelbokat sig och helt enkelt glömt Julius!

Snabbt på med locket på grytan, sparka ut Eunice och ladda Eilika med äppelklyftor och DVD spelare och iväg för att hämta Julius. Det tar alltså 30 min bara att köra till hans skola. Så den stackarn fick vara kvar i skolan i 1 timma och en kvart längre än han behövde!

Hem och krydda grytan, koka ris och duka. Vi hinner äta upp maten innan herrarna kommer och då måste vi berätta miljoner saker på 2 sekunder innan jag måste skjutsa Julius till simträningen.

Blev det bra där röret till tallriken står?! NEJ!!!! Icke godkännt av maken. Satellit killen är informerad och dom kommer i morgon och flyttar röret till hörnet på rabatten, nära grannen. Dom frågade inte oss när dom byggde sitt hus 1 meter från vår tomt så det så!

Harald hade badat den MYCKET lortiga lilla princessan när jag kom hem igen. Nu är Harald och hämtar Julius från simningen!

PUH!!!!

Men vilket väder det blev på sen-eftermiddagen/kvällen! Det var sååå vackert när Julius och jag körde Boys Drive till simningen. Solen lös på dom oranga Holland Hottentot Mountains.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar