måndag 17 maj 2010

Väder

Ursäkta att jag är lite tjatig men det är sååå häftigt med vädret här!

Idag har det varit riktigt varmt och jätte härligt väder. Det var nästan +24 i skuggan så jag öppnade nästan all dörrar och fönster för att släppa in värmen.

Strax innan två så satte jag mig i bilen för att köra dom 8 minuterna till Longbeach mall för att handla lite. Precis när jag kommer över berget, och i vanliga fall ser Atlanten och den fantastiskt vackra Noordhoek beach, så är det världens tjocka och igenmulet! Temperaturen föll med 5 grader i ett nafs. När jag körde hemåt över berget igen så kom jag till False Bay och solen igen.

Nu smyger sig molnen fram från Atlant sidan över bergen ovanför Simonstown och i horisonten ser jag en rejäl molnbank som växer stadigt. Blir nog regn i morgon igen!

2 kommentarer:

  1. jag är också väderfantast, så jag tycker mycket om dina beskrivningar. I Paris skiner solen mellan molnen, det var varmare i Stockholm.

    SvaraRadera
  2. Karen,
    Tack för dina mommentarer! Det är alltid roligt att få lite feedback eller bara veta att någon läser. Framförallt när det är familjen!
    Hälsa ALLA!

    SvaraRadera