onsdag 26 maj 2010

Jag fryser!

Nej du Herr Kruger, jag tror allt att vi behöver skaffa lite uppvärmning till vårt hus. Frun fryser!

Vi har under +20C i hela huset, förutom i vardagsrummet där Morsoe kaminen nyttjas flitigt. Fast bara kvällstid.

Huset är inte isolerat över huvud taget. Innerväggar=ytterväggar! Ca 30cm tjocka tegelväggar. Men den värsta värme tjuven är nog alla fönster. Stora och englas.

Även om temperaturen inte (än så länge) går ner mycket lägre än +15C så blir det kallt inne. Några Econo Heat panels i familjerummet, sovrummen, matrummet, biblioteket och ev. vardagsrummet skulle sitta fint. På kontoret rekommenderar elektrikern en luftvärme pump som kan kyla på sommaren och värma på vintern. Det är ju ett helt inglasat rum så det lär bli varmt i sommar. Ska be om en offert.

Jag fryser jämt! Speciellt om ryggslutet. Konstigt. Har aldrig frusit om ryggslutet förut. Tror det är valkarna som gör det ;). Det är sååå skönt att sätta sig i bilen och brassa på sätesvärmen på fullt. Skrattade när jag hämtade ut bilen i januari när vi flyttade hit. Rumpvärme! När ska jag använda det?! NUUUUU!!!!!

Men ute är det oftast skönare än inne. Temperaturen ligger mellan 17-20C och vi har inte haft regn på ett bra tag. Men det skall tydligen regna kopiöst i morgon natt. Vi får se!

1 kommentar:

  1. Idag (torsdag) på morgonen så var det +14 ute och +17 inne!!!!! I badrummet var det inte mer än +16. Brrrrrr!!!!
    Den enda lilla värmefläkt vi har går varm.

    SvaraRadera