fredag 7 maj 2010

Vinter

Nu är vintern här! Det säger i alla fall sydafrikanerna. Och ja, i morse var det faktiskt inte mer än +13 när vi vaknade. Trots strålande solsken så har inte temperaturen kravlat sig upp längre än till +18 idag. Kallt va?

Eilika frös i alla fall i morse. Hon hade fleece tröja och fleece poncho på sig när hon åkte till dagis. Hon rotade även fram ett par små vantar ur sin korg i hallen.

Men även om det då varit ca +18 idag så är vindarna kyliga. Vinden har bytt vädersträck nu och kommer från norr i stället.

I går vräkte regnet ner med jämna mellanrum. Det är visst såhär det skall vara när det är vinter.

2 kommentarer:

  1. Hej Gabriella,
    Nu var det ett tag sedan jag var inne på din blogg men idag slog jag mig ner med en kopp kaffe och läste det jag missat. Verkligen kul och underhållande läsning!
    Det är en sak jag gärna skulle vilja veta lite mer om och det är det här med dekodern för STV World. Hur gick det sen? Fick ni den istallerad till slut? Fungerar det bra och är ni nöjda med utbudet? Och slutligen, vad kostade hela kalaset?
    Kanske nåt att ta med när vi kommer ner igen i oktober.
    Ha det så bra nu under SA-vintern med fotbollen och allt!
    Hälsningar Björn

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Mitt namn är Weronika och jag har precis hittat till din blogg. Min man (som är sydafikan), vår son som är 2 år och jag (26 år, svenska) bor i Täby och ska flytta till Sydafrika i augusti. :-) Jag hittade din blogg och har skumläst lite snabbt. Roligt att läsa om alla era förberedelser och erfarenheter! Jag undrar om jag skulle kunna få din epostadress för att kunna ställa lite frågor kring er flytt och ert liv i SA?
    MVH
    Weronika

    SvaraRadera