söndag 16 maj 2010

Det bästa av två världar

Har just rensat ogräs i trädgårdslandet/örtträdgården och rabatterna. Nu när vintern är här så växer det inte lika snabbt som vanligt och jag har stängt av bevattningen. Har plockat bort den blommande salladen och ruccolan samt en del annat som jag inte visste vad det var eller vi inte använder oss av, från trädgårdslandet.

Sedan när vi kommer tillbaka från vår Sverige semester i augusti så börjar våren så sakteliga att visa sig här. Då skall jag planera och plantera och så i vårt fina trädgårdsland.

Äntligen kan jag odla! I alla år har vi lämnat vår villa tomt under sommarmånaderna för att åka till Aspö (Karlskrona skärgård). Där har vi spenderat i princip hela sommarlovet. Härligt! Men jag har inte kunnat odla vare sig i Täby eller på Aspö. Täby reste vi ifrån och på Aspö var vi för kort tid.

Men nu! Vi lämnar ett vintrigt Sydafrika och åker hem till sommar-Sverige. Sedan flyger vi tillbaka till Sydafrika lagom till odlingssäsongen står för dörren.

Eilika har dock tjuvstartat idag. Hon har sått kaffebönor! Vi får väl se om det blir några kaffeplantor! :)

1 kommentar:

  1. Jenny Berglund1 juni 2010 kl. 15:29

    Hi, I vet inte om kan komma ihåg mig, mitt namn är Jenny Berglund, vi var i samma mamma grupp när Eilika och Thea var babiser. It har varit jättespännade och följa er på era fyttning till Afrika. Jag kommer själv från Kenya och har fyttat till Sverige. Intresting brogg, keep up!!!Mitt epost shenicengare@yahoo.com

    SvaraRadera