måndag 24 maj 2010

-"Min hjälte"

I går kväll, eller nästan natt, flög Harald till Polen i all hast. Dök upp en del saker han behöver ta itu med.

Vi hade familjen Antonsson på middag i går em. "Aspötid", alltså kl 14.00. Eilika ÄLSKAR att ha middagsgäster och då framförallt om dom pratar svenska -"Som vi gör".

Tyvärr medför middagsgäster att lilla E har VÄLDIGT svårt att komma till ro och somna på kvällen samt att hon i princip alltid vaknar till vid 22-tiden igen. det gör hon aldrig annars.

Lyckades få henne att somna till slut i går kväll; strax innan 21. När hon precis somnat så skjutsade jag Harald till flygplatsen. Tar ca 40 min att köra dit. När jag är på väg hem igen så ringer Julius. Då har Eilika vaknat, strax innan 22. Hon är ju naturligtvis otröstelig när mamma inte är där. Jag säger till Julius att bara vara hos henne och försöka lugna ner henne. Jag var ca 15 min hemifrån. Ringde igen efter en liten stund och sa att han kunde flytta över henne i mon säng.

När jag kom hem så hade hon lugnat sig och Julius hade flyttat henne till min säng. Julius ville oxå sova hos oss. När vi lagt oss så sa jag till Eilika att hon behöver ju inte vara ledsen när Julius är där. Det höll hon med om och så sa hon att Julius var snäll och att -"Han är min hjälte!". Och det är han ju verkligen! Julius flyttade ganska snart in till sin säng igen dock. För varmt och trångt hos Eilika och mig.

Vi var en liten trött skara i morse men vi pallrade oss upp och Julius blev hämtad av Astrid (som hjälper mig att kära Julius denna veckan när Harald är borta) och jag lyckades övertala Eilika att gå till dagis också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar