måndag 3 maj 2010

VAB

Idag har Eilika fått vara hemma från dagis. Hon är så förkyld! Hostade i slutet av förra veckan men det har gett med sig. Nu rinner näsan som en vattenkran istället och så nyser hon så det hamnar härligheter både här och där. Annars är hon pigg.

Hon har lekt duktigt själv och så har hon busat med Eunice. Jag har faktiskt lyckats få riktigt mycket gjort på kontoret trots sjukt barn. Man kunde se i hennes rum ikväll att hon varit hemma och verkar har haft rätt kul. Se nedan. Hur kan en liten söt 4-åring stöka ner så makalöst? Det var ju inte bara i hennes rum. Nej, soffan i vardagsrummet var full med saker och biblioteket hade visst varit restaurang tror jag.


I söndags kom två vänner till Harald flygandes från Sverige. Dom har gått samma kurs tillsammans och delar med sig av sina erfarenheter i vått och torrt.

Harald följde med Åsa och Lars till Boulders Beach i går för att hälsa på pingvinerna och så åt vi en god grillad oxfilé till middag på kvällen.

I dag har dom turistat själva i Kapstaden. Dom åkte vid 9 i morse och är inte tillbaka än. Men dom har hört av sig så vi vet att allt är under kontroll.

I morgon blir det nog Stellenbosch. Får se om jag följer med. Kanske stannar jag hemma så att dom får åka själva och snacka ostört.

1 kommentar:

  1. Ni är saknade här hemma. Jag saknade er särskilt i lördags när Ceila döptes. Det kändes tomt utan er. /Karen

    SvaraRadera