fredag 21 maj 2010

Inte Haralds dag

Idag har inte Harald haft sin bästa dag!

Det började med att hans mail inte har fungerat på HELA dagen. Och det är inte bra för en som är företagsledare i 6 olika bolag på andra sidan jordklotet och som väntar på besked när han ska flyga till Polen på söndag. Loopia (vår mailserver) hade något problem. Men det konstiga var att min mail funkat hela dagen.

I eftermiddags åkte han i väg för att fixa roaming på sitt sydafrikanska mobil nummer. Så att det funkar när han är i Europa. Efter mycket om och men så är det fixat. MEN......man kan inte ha roaming på BÅDE samtal och sms. Hmmmm! Harald valde då sms för det är viktigare att det funkar. Åker därifrån och märker sedan att det nu inte går att ringa eller ta emot samtal på hans telefon. Bara sms. Inte jätte fiffigt! Han är ju faktiskt kvar i Sydafrika.

Åker sedan i full fart till golfklubben där han skall anmäla golfgänget till nästa lördags spel. Inte lätt! För det första fick han inte komma in för han hade flip-flops på sig! Hem i ilfart för att byta. Det är alltså knappt 2 mil enkel väg! Iväg igen för att ställa sig i kö???!!!! Han får nummer 21 av 22 platser. En jävla tur mao. Sedan får han stå där och vänta i 1½ timma tills klockan är 17.30, när golfklubben lämnar ut vilken tid dom får gå ut. Mycket fiffigt system! NOT!!!!

Allt detta innbar även att jag fick hämta Eilika på dagis, köra direkt till Julius skola för att hämta honom (30 min bil resa enkel väg), hem för att släppa ut städerskan och laga mat. 1½ timma senare pular jag in Eilika och Julius i bilen igen för att skjutsa honom till träningen (30 min bil resa enkel väg) och sedan hem igen till Bolibompa. Mycket bilköra blir det.... Men det gick bra. Eilika tittade på Lotta på Bråkmakargatan hela tiden och jag njöt av det vackra vädret och det fantastiska landskapet. Kunde varit MYCKET värre!

Nu ska jag titta på Rapport och sedan blir det varsin GT till Så ska det låta! LYX på hög nivå! I alla fall när man bor i Sydafrika.

2 kommentarer:

  1. Absolut... Väldigt lyxigt!! =)

    SvaraRadera
  2. Låter ju nästan som Zambia... Trodde SA funkade bättre än här, men det verkar det ju inte göra...

    SvaraRadera