fredag 11 september 2009

Besiktning

Så! Nu är huset besiktigat oxå!


Gick bra. Inga större fel och inget som behöver åtgärdas. Men vi får se vad protokollet säger när det kommer nästa vecka.


Besiktningsmannen borrade hål i väggen i E´s rum och i klädkammaren. Hela den väggen ligger ju mer eller mindre under jord eftersom det är ett sutteräng hus. Dom som sålde huset till oss gjorde en åtgärd eftersom fukt hade hittats. Bl.a. sitter det numer en fläkt i väggen. Detta behövde ju naturligtvis undersökas. Då konstruktionen är lite speciell och grundmurarna är av typ EW-element så ville besiktningsmannen stämma av med sin kollega innan han gav ett utlåtande. Det blir nog bra.


Blev lite hastigt i morse trots att ingen av oss duschade (ingen fukt i badrummet, tack!). Jag fick för mig att besiktningen var kl 9 men när E och jag satt och åt frukost strax efter 8 så rullade besiktningsmannen upp på uppfarten. Ja, jag hade inte ens börjat med frukosten. Bara att ställa in filtallriken och glaset med ProViva i kylen igen. E var så duktig och skyndade sig. Så gott nu en snart 4-åring kan skynda sig ;)!


Killen började på utsidan och jag gick med E till dagis. När jag kom tillbaka hade köparen kommit också. Det visade sig att jag hade fått fel för mig. Besiktningen skulle börja mellan 8-8.30 (informerade mig min telefon om sedan). Ja, ja det gick ju bra i alla fall.


Frukost blev lite sent dock. Besiktningen var inte klar förrän strax efter 10.


Håller som bäst på att välja ny soffa till vardagsrummet. Vi ska göra oss av med våra gamla klumpiga, cognacsfärgade skinn möbler innan flytten. J skäms över dom men jag tycker dom fortfarande är ok. Men det skall bli kul med ny soffa.


Har tänkt mig en soffa i Howard stil i grått. Den svängda 3-sits soffan. Skulle passa bra till H´s och min Superspider fåtöljer. Dom är båda i grått lammskinn. Leveranstiden är på 6-8 veckor på soffan så vi bör beställa hyfsat snart. Ska ta hem några tygprover först.



Möblerar Krugers View för fullt i huvudet nu. Ska bli skönt att J och jag åker ner på höstlovet. Då kan vi kontroll mäta och stämma av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar