onsdag 9 oktober 2013

Ooops!

Köpte 2 färska kokosnötter på Foodlovers Market idag. Såna där halvt skalade som man köper i poolbaren i Malaysia. Tänkte Eilika och jag skulle få varsin att dricka efter hennes ridning. Vi var i Malaysia när hon bara var 3 månader gammal så då fick hon inte smaka. Jag drack däremot kokosvatten varje kväll. Så läskande och gott! Fick betala SEK13 per nöt idag. Importerade från Thailand. Väldigt överkomligt pris om ni frågar mig.

Jag slurpade i mig mitt vatten snabbt och lyckades sedan klyva nöten och mumsa i mig halva fruktköttet. Nu skulle jag "bokföra" mitt intag på Vikt Väktarna Online! Guess what?! 100g (1 bit) färsk kokosnöt är 10 ProPoints! Jag får äta 26/dag! Ooops! Nu blir det ingen middag idag för jag har ätit kokosnöt! Jodå, jag har ju fått ihop lite extra points idag som tur var. Först 20 min promenad på stranden med Idefix, sen 60 minuters pilates och nu på eftermiddagen en rask promenad med Idefix på 50 minuter. Vi följde med när Eilika red. Mycket trött valp har vi nu!

Eilika okade inte dricka ur sitt kokosvatten så hennes nöt får vila i kylen. Min halva bit av färskt kokoskött ger jag nog till Idefix. han behöver 10 points, inte jag!


Bild "stulen" från nätet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar