fredag 25 oktober 2013

Sitter fast

Senaste dagarna har det lite då och då poppat upp diverse intressanta, mindre intressanta, viktiga och mindre viktiga bloggämnen i skallen. Men.......sen lyckas dom inte ta sig vidare till själva bloggen. Mycket märkligt fenomen! Inläggen liksom fastnar. Och nu när jag tänkte att jag buntar väl i hop dom till ett inlägg så har dom försvunnit helt. Vart tog inläggen vägen egentligen?

Ja, ja i vilket fall som helst så fortsätter vi att ha sjukstuga även denna vecka. Harald har varit väldigt snuvig och lite kill i halsen. Snuvan har dock lagts sig nu. Jag har varit dunder snuvig och sprayar Nasonex och Otrovin om vart annat. Vill INTE ha bihåleinflammation! Envis snuva men som faktiskt just idag verkar dra sig tillbaka. Om än väldigt långsamt. Eilika har gått i skolan hela veckan men är fortfarande lite rosslig i halsen. Julius däremot åkte på det värsta. Han simmade en tävling för skolan i onsdags eftermiddag, med halsont, och bröt i hop fullständigt. Han orkade inte simma alla loppen, blev HELT slut och kräktes 4 gånger. Samt att han fick världens kramp i foten. Inte bra! Dåligt tränad och halsont är inte att leka med. Hemma i går med JÄTTE ont i halsen. Jag hämtade ut en omgång antibiotika till honom (som Dr Hall gett mig recept till i förebyggande syfte när jag var hos henne med Eilika). Tre av tio doser avklarade och idag känns det lite bättre i halsen. Så nästa vecka återkommer en frisk och pigg Julius till skolan och han ska dra igång och träna ordentligt. Var en chock för honom att inte orka simma som han brukade. Det är ju snart ett år sedan han la av att simma. Simmar ju bara i skollaget nu och det är på väldigt låg nivå. Men vem vet, kanske, kanske han börjar simträna igen. Man får ju rätt snygg kropp av att simträna!

I helgen är jag gräsänka med barnen igen. Harald har åkt i väg på golfturnering med sitt golf gäng. Dom åker iväg en gång per år och spelar golf, äter och dricker och snackar skit. Roligt för Harald.

Vi här hemma får se vad vi hittar på. Julius och jag ska nog försöka ta oss an hans rum. Där behövs en MAJOR rensning och lite piff. Nya gardiner till exempel. Vi har ju planer på att bygga ut hans rum samt byta fönster. Ritningar är klara men vi har inte lyckats hitta någon byggare ännu. Vi vill ju helst hitta någon vi kan lite på. En med referenser. Men dom verkar vara väldigt upptagna. Och nu närmar vi ju oss jul med stormsteg. Från början av december till mitten av januari så är det som den svenska industrisemestern här. Det mesta ligger på is och folk tar semester. Så vi tar en renovering light till att börja med. Han får ju fin besök till Nyår. Just det, DET skulle jag ju berätta om. Det kommer inlägg om det. SNART, jag lovar!

3 kommentarer:

  1. Har ni provat iliadin nässpray finns här och är så bra att det faktiskt är en av sakerna vi tar till Sverige. Hoppas ni snart mår bättre. Kram Gabriella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp testat Iliadin men tycker inte det funkar. Kör med Otrovin, som också finns här. Funkar för mig. Men tack i alla fall! Kram

      Radera
  2. Usch, nu känns det som om ni snart skulle ha haft er beskärda del av sjukdomar för ett tag!

    SvaraRadera