torsdag 2 januari 2014

Den elaka styvmodern

Tiden är allt bra märklig! Det känns som om tjejerna har varit här hur länge som helst (positivt sett alltså) men ändå har vi så mycket som skall hinnas med. Dom har ju faktiskt bara varit här i 3 1/2 dygn! 

Gårdagen var en riktig dagen efter dag! Vi sov, diskade och städade upp efter Nyårsfesten (mest Harald), tog det lugnt, åt lunch i hettan, solade och badade i poolen. Tidig kväll samlade vi ihop skaran och körde i två bilar över bergen till Blue Route Mall. Vi åt hamburgare på Spur och sedan gick ungdomarna på bio. Dom såg Hobbit. Tjejerna tyckte det var helt ok att priset är typ en fjärdedel av priset i Sverige. Dom betalade SEK160 fför alla 4, för 3D inklusive glasögon (filmen är 2 timmar och 45 minuter lång). Helt klart överkomligt! Harald, Lilla My och jag åkte hem och tittade på Stardust på DVD. Ja, jag sov en del faktiskt. Strax efter 20.00 åkte jag och hämtade ungdomarna igen. Tidigt i säng för oss gamlingar. Ungdomarna tittade på Stardust nere hos sig.

I dag har jag lekt slavdrivare eller elak styvmor. När alla tonåringarna väl vaknat så satte jag fart på dom med operation städ och röj. Det bars möbler efter Nyårsfesten, fälldes i hop bäddsoffor och fåtöljer, sängkläder bars till tvättmaskinen och hela gästvåningen städades upp. Full fart! Men det gick snabbt för dom var ju 4 stycken som hjälptes åt. Tror dom var rätt nöjda ändå med resultatet. Jag dammsög och våttorkade alla golv här uppe. Sen fick dom ledigt och passade på att ta sig ett dopp i poolen innan lunch.

Bjöd mina duktiga "slavar" på tonfisksallad (sorry Karin, visste ju inte att du inte gillar tonfisk) nere vid poolen.


Snyggaste tjejerna i Kapstaden!
 

Syskonen Kruger. Eilika ville visst inte vara med på bild.

Efter lunch skjutsade jag Eilika och tjejerna till Boulders för pingvinguidning. Jag åkte och handlade och hämtade upp dom igen efter 1 1/2 timma. Varma och glada! Mer pool och sol när vi kom hem.

Nu har vi ätit kycklinggryta med jordnötter och ris. Ungdomarna har tagit en promenad längs stranden till affären och Eilika ska alldeles strax gå och sova.

I morgon blir det turistande på hög nivå och på kvällen ska Julius och tjejerna gå ut inne i Kapstaden. Jag skjutsar in dom och så får min nya bästis MJ (taxikillen) köra hem dom på natten.

1 kommentar:

  1. Önskar dig och din familj ett riktigt gott nytt ar 2014!
    Kramar

    SvaraRadera