torsdag 9 januari 2014

Tack Idefix

Den "lilla" valpen tar kommandot! Nu har han blivit så stor att nu SKA vi ut på en promenad på morgonen. Han buffar och puttar tills jag fattar och sen far han runt som ett jehu innan vi väl kommit iväg. Ja, förutom när kopplet ska på, då sitter han blixtstilla som en liten ängel. När barnen går i skolan så tar jag nästan varje dag en promenad på stranden med Idefix, efter att jag lämnat Eilika i skolan. Förutom onsdagar och fredagar när jag har pilates kl 9. Då tar vi promenad med koppel genom kyrkogården i stället. Tar lite för lång tid att rensa hunden från sand när vi gått strand promenaden. Och så måste han ju träna på att gå fint i koppel också, inte bara springa fritt på stranden. Nu när det är lov så har det varit lite si och så med promenaderna. Inga riktiga rutiner. Men mitt nyårslöfte var att skärpa till mig och Idefix hjälper mig på traven. Så nu blir det varvat kyrkogårdspromenad och strandpromenad. Allt beroende av tid, väder och hög- eller lågvatten.

Idag kröp jag ner i sängen igen efter jag släppt ut Idefix på hans morgontoalett i trädgården och gett honom mat. Men vid 7.30 buffades det och slickades det. Dags för promenad! Det blev stranden idag och TACK för det Idefix! Efter 2 regniga dagar så skiner idag solen och vinden har både vänt och mojnat. Lite svalare vind men helt ok. Fantastiskt vackert på stranden! Hav och sol glittrade i kapp och det var enorma surf vågor. Tre surfare njöt av vågorna. Glencairn Beach är i vanliga fall ingen surf beach, men idag så! Idefix träffade flera kompisar att leka med och så fanns det många och långa kelp att slita och dra omkring. Han höll sig aktiv.

Hemma igen fick han sig en dusch i vattenslangen och nu har även fåglarna fått sitt sin första vattenslangsdusch för året. Jodå, jag duschar både bur och fåglar med vattenslangen. Har alltid gjort och dom älskar det.

Flickorna kom hem från safarin igår eftermiddags och är JÄTTE nöjda! Julius såg till att det roliga fortsatte med utgång inne i stan på kvällen. Igen! Ingen rapport om det ännu.

I dag ska jag förbereda för kvällens middagsgäster. Men först ska jag åka och köpa sushi till lunch och i eftermiddag ska tjejerna på spa i Simonstown. Det ska fixas naglar och masseras! Dessa brudar utnyttjar varenda minut till max. Så roligt att dom vill se saker och göra saker. Ligga i solstol vid poolen tycker jag är värdelöst när man är här. Det finns så otroligt mycket att se, göra och uppleva. Jo, lite sola också förstås, inte bara fara runt.

Och Eilika har det roligt idag! Eunice har tagit med sig sin dotter Jennifer. Det är full fart inne i Eilikas rum nu. Nyss kom det ut två tjusiga "Prinsess Top Models"! Se bara.


3 kommentarer:

  1. Håller med, roligt med gäster som verkligen vill se och uppleva. Vad gulliga småtjejerna var!!!

    SvaraRadera
  2. Trevligt! fin ilder på flickorna som ser ut att ha jätteroligt.

    SvaraRadera
  3. Perfekt att ha nagon som kommer och ger en knuff i baken för att komma ut pa promenad! Det är ju just det som är det svaraste oftast, att komma iväg. Sen när man väl är ute eller iväg och tränar sa är det ju oftast jätteskönt. Och morgonpromenad pa stranden är ju verkligen inte helt fel.
    Kramar

    SvaraRadera