fredag 10 januari 2014

Middagsgäster och ridning

I går var det fest igen! Nyfunna svenska vänner bjöd vi in igår. Samma gäng vi träffade i tisdags. Minus en familj som rest hem till Sverige och ett par som tyvärr blev sjuka och inte kunde komma. Men vi som var kvar hade det rysligt trevligt och jag måste säga att kockarna Kruger lyckades osedvanligt bra med maten. Vi bjöd på riktig braai förstås. Sojamarinerad fläskfilé, butterflied chicken, majs, pastapesto och sallad. Till dessert smarrig Gino på färsk ananas, mango, hallon och blåbär serverat med vaniljglass. Ja, och så massor med vin förstås! Vi satt naturligtvis ute trots att det faktiskt började regna. Vi har ju sån fiffig altan med tak. Ungdomarna fick flytta in och äta för dom satt inte under tak. Men dom var nog rätt nöjda ändå. Då slapp dom lyssna på dom vuxnas tjatter. Mycket trevlig kväll!


Tjejerna var ju och fick sina naglar fixade på eftermiddagen. Dom blev så fina! Julius och Eilika ville också vara med på bild.
 

Eilika och Christina.
 

Peter underhåller grillmästaren.

Idag har flickorna varit ute på äventyr igen! På allmän begäran bokade jag in dom på en ridtur på Noordhoek Beach. Den långa stranden dom såg från ovan när vi körde Chappies. Kolla inlägget här.

Anna har ridit mycket och rider fortfarande, Karin red som yngre och Sara har knappt suttit på en häst! Eilika och jag körde dom till Sleepy Hollow Horseriding där dom fick prova ut skor och hjälm. Sedan fick dom träffa sin guide som gick igenom vad som skulle hända och så blev dom tilldelade varsin häst. Jag hade inte kameran med mig men när jag åkte och hämtade dom igen 2 1/2 timma senare så tog jag förstås med den. Alla tre var JÄTTE nöjda och framförallt Sara var även rätt öm i baken. Verkligen en häftig upplevelse!


Kontoret på Sleepy Hollow.
 

Här kommer dom efter 2 timmars ritt på den låååånga stranden. Anna och Karin hade även fått galoppera. Lycka!
 

Nöjda och glada!
 

Anna med sin mycket sexiga magväska. Hon fick låna den för att ha Saras telefon i. Sara ville kunna fota (smart) men ledaren ville att den mest vana ryttaren skulle bära den.
 

Glad Karin. Karin hade för övrigt ramlat av men det gick bra. Hon landade mjukt och gjorde sig inte illa.
 

Se sån stil hon har Sara! Så skönt att få sitta av.
 

Solande gårdsdjur.
 

Hästparkering!
 
Nu i kväll är det utgång, för sista gången, som gäller! I morgon kväll flyger flickorna hem till kalla och mörka Sverige. Julius fixar och trixar så att dom ska få ut det mesta av denna kväll. Martin och Marcus (som var här på Nyårsafton och även gick ut med dom då) kom på eftermiddagen. Vi hade fritidsgård här på eftermiddagen. Bjöd dom alla på fika med nybakade sega hallonrutor och sen hade vi 6 st 16-17-åringar runt middagsbordet. Roligt! Dom är alla så goa ungdomar och det är så kul att dom har roligt tillsammans. Eftersom det är fredag så åt vi ju förstås spagetti och köttfärssås. Sen körde jag hela gänget för att hämta upp ännu en svenska, Michelle (som sedan många år bor i Noordhoek med sina föräldrar och syster). Vidare till ett "Houseparty" i Alphen. Julius lyckades få med dom alla på listan med inbjudna. Inga problem när man kommer med 6 svenskar! Och ja, ALLA 7 lyckades vi klämma in i min Tiguan! Plus mig som chaufför förstås. Antingen stannar dom på partyt eller om det inte är kul (så kan det vara ibland) så drar dom vidare in till Kapstaden. Julius sms:ar om så blir fallet. MJ hämtar dom i så fall. Sedan har Julius bokat in MJ för att köra hem grabbarna till Blouberg och resten av gänget hem till oss. Dom lär få ännu en oförglömlig kväll/natt!  



1 kommentar:

  1. Mycket roligheter!
    Och jag längtar till sommaren när jag ser dina härliga sommarbilder!
    Kramar

    SvaraRadera