onsdag 29 januari 2014

Inspirationslös

Som alltid så blir det ett vakuum när gäster åker. Nu är det två veckor sedan tjejerna åkte hem till kalla Sverige och vardagen är i full gång för oss här hemma. Men inspirationen flög visst hem med tjejerna. Det bidde ett vakuum! Blogginläggen behagar liksom inte komma fram. Kan ju ha något att göra med att jag har fullt upp med att skjutsa barn och att hålla reda på vem som skall hämtas och lämnas var och att det inte händer så mycket mer än just vardag.

I måndags satte Harald sig på ett Lufthansa plan och flög till kalla Nordeuropa. Han är just nu i Frankrike och sen ska han hinna med Warszawa i Polen, Sverige och så en sväng till Barcelona också, innan han kommer hem igen nästa fredag. Han roar sig han! Är inte avundsjuk. Vare sig över hans mycket hektiska schema eller det kalla och läskiga vädret.

När Harald är borta så krävs det ytterligare logistik för att jag ska lyckas få båda ungar till och från skola och fritidsaktiviteter. Har fått tag på en ny tjej som skjutsar Julius till skolan på morgonen men hon kan tyvärr inte köra på eftermiddagarna. Så det pusslas! I går tex så hämtade jag Eilika och Amy från skolan för att köra dom till dansen, hämtade dom 45 minuter senare och skjutsade hem dom till Amy där deras städerska skulle titta till dom. Sen över bergen för att hämta Julius från hans simtävling på skolan och så tillbaka för att hämta Eilika hos Amy. Det gick! Det blir favorit i repris nästa tisdag. Även torsdag är lite körig då Eilika börjar sin ridlektion samtidigt som Julius slutar skolan. Knepigt! Men just denna torsdag löser vi det genom att jag hämtar Julius från skolan redan vid lunch för att sedan åka och lämna in papper och få en tid för hans teoriprov. Är HÖG tid att han börjar övningsköra. Han fyller ju 18 om bara 2 månader! Det fiffiga körkortsstället (statligt) stänger 15.30 på dagarna. Julius slutar ju 15.00 så det blir mycket knappt om tid att hinna dit utan att ta ledigt. Så jag hinner alltså skjutsa Eilika till ridningen. Nästa torsdag får jag nog hyra in grannen till att hämta Julius från skolan.

I går däremot hände det saker! Jag lyckades ramla in i en fönsterruta i vardagsrummet och krossa den! Skulle sätta mig i min Superspider fåtölj på kvällen och lyckades på något sätt fastna med tofflan när jag skulle ta av mig dom. Tappade balansen och föll baklänges in i fönstret! Lyckligtvis lyckades jag dämpa fallet genom att ta tag i väggen och fick därmed balansen tillbaka. Men fönstret gick i tusen bitar. Jag gjorde mig inte illa som tur var.



Rumpa i fönstret var en dålig idé!

I övrigt så är det varmt och klibbigt. Lite för klibbigt. Framförallt blir det så varmt på nätterna. I går var det mulet hela dagen och ingen vind. Riktigt åskvarmt. Det kom lite härligt regn på kvällen men ingen åska så det blev bara klibbigare och varmare. Idag är det också helt vindstilla och kvavt. +26C kl 07.45 på morgonen när jag körde Eilika till skolan. Så på så sätt gör det inte så mycket att fönstret är trasigt. Det vare drar eller kommer in kyla! Men jag klagar inte! Är SÅ nöjd att slippa snö och kallt! Väldigt snöiga och kalla kommentarer på Facebook nu i dagarna :)

Nej, nu får det vara nog! Ut ur bubblan Gabriella! Sätt fart! Det finns MASSOR att göra! Go, go,go!

5 kommentarer:

  1. Jag känner så igen mig i ditt liv, med "schemapysslandet" och vardagslivet! Låt oss träffas snart! Kram H

    SvaraRadera
  2. Glasrutan är no more alltså... attans...

    SvaraRadera
  3. Tur att det gick bra trots allt!

    SvaraRadera
  4. Tur att det gick bra trots allt!

    SvaraRadera
  5. Vilken tur att du inte blev allvarligt skadad. Det hade kunnat gå riktigt illa.
    Hoppas att allt kommer att fungera den vecka som är kvar innan din make kommer hem igen.

    SvaraRadera