lördag 18 januari 2014

Magisk kväll

I går kväll var jag bara TVUNGEN att fota lite utsikt igen! Det var en fantastisk himmel och ett magiskt ljus. Allt skimrade i orange/rött. Vackert, vackert!





Och så ett litet grått moln! Det hade nog seglat fel.

Nu har jag precis varit på lydnadskurs med vilda valpen. Vi är helt slut båda två. Jag började med att ta honom till stranden i 30 minuter för att göra av med lite energi. Han fick springa mycket efter bollen. Men så snart jag parkerade framför fältet där vi går på lydnads kursen så märktes det inte att han sprungit som en bäng i 30 minuter. Det märktes faktiskt inte under hela lektionen! Full fart och lite till. Han drar som en galning för att få komma fram och hälsa på alla kompisar. Något frustrerande. Annars, när vi inte är på lydnads kurs, så är han jätte duktig. Jodå, han drar lite när det är något spännande men det är hanterbart och blir bättre och bättre. Och hemma är han fantastiskt väluppfostrad och vältränad. Vi får ofta beröm för att han är så lugn och duktig. Men jag ger inte upp, vi kämpar på och med tiden så har väl denna goa och sociala valp lugnat ner sig även han. Och han gör ju övningarna som han ska. Ja, förutom att gå fot då. Då är ju alla andra hundar också ute och går och kommer så nära hela tiden så man måååååste ju bara hälsa lite. -"Ha koll på matte?! Va? Hon är ju inte hälften så rolig som polarna. Och ostbitarna hon mutar mig med? Nja, leka är bättre!"

2 kommentarer:

  1. Verkligen en härlig himmel! nu ska jag ta och börjaläsa lite gamla inlägg på din blogg då jag bestämt mig för att resa till Sydafrika i första hand för vinet skull.

    SvaraRadera
  2. Jag har full förståelse för att kameran åker fram när himlen ser ut sådär!

    SvaraRadera