måndag 14 april 2014

Loooooong Beach

När vi gick upp i går morse så var det 25C! Så morgonpromenaden gick även denna dag ner till tidvattenspoolen. Harald, Eilika, Idefix och jag njöt av den vackra och varma morgonen. Idefix simmade och simmade och även Eilika tog sig ett dopp och hoppade i vågorna. 

Därefter jobbade Harald på kontoret, Eilika lekte och jag plockade och fixade i största allmänhet. Ja, jag tvättade 5 maskiner tvätt, tvättade hunden och duschade fåglarna och buren också. Sen åt vi varma makrillsmackor till lunch ute på altanen mot havet. Svalaste stället igår!

Vid tre packade vi in oss i bilen och körde 15 minuter till den fantastiska stranden Long Beach i Noordhoek. Perfekt dag för en strandpromenad där. Vindarna var varma, nästan heta, och det var 32C varmt. Vi fick till och med oss Lilleman! Vilken lycka för mamman! 


Mina "små" troll vadar över "insjön" innan vi kommer till själva stranden.
 

Passande namn, Long Beach!
 

Världens bästa make och dotter!
 

Snyggast på stranden var naturligtvis Julle. Eller möjligtvis Harald ;)
 

En stor manet och en liten fot.
 

Populärt att rida på Long Beach på Noordhoek sidan. Noordhoek är ett riktigt häst ställe. Det kryllar av hästgårdar.
 

Den egentliga anledningen till att vi åkte till Long Beach; för att titta på flamingos. Vi ville inte störa dom och gå närmare och jag var så korkad att jag inte tog med mig mitt zoom objektiv. Men you get the picture eller hur? Dom är väldigt ljus rosa, inte sådär Hollywood rosa.
 

Båda snyggingarna!
 

På väg tillbaka till bilen var det hopp tävling!
 

 Jag tror båda vann. Julius hoppade längst och Eilika fick högst stil poäng.


 När vi gick där på stranden så konstaterade vi att vi faktiskt inte är på semester, utan vi BOR här!

 

Solen står lågt på himmelen och det börjar komma folk med filtar och kylväskor för att njuta av solnedgången.


Osäker på varför Julius bär på sin lillasyster, men söta är dom!

Vi stannade inte och tittade på solnedgången utan vi körde några minuter på stranden till restaurangen The Red Herring där vi åt en god middag ute i trädgården. Mysigt!

Sen åkte vi hem till vår galna hund och avslutade dagen med Mästarnas Mästare på TV och svenska ostbågar!

3 kommentarer:

  1. Underbar söndag i paradiset helt enkelt ! :)

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni hade en fantastisk dag! Och det är ju inte självklart att stora tonåringar följer med så extra kul!!!

    SvaraRadera
  3. Åh fina ni, vad härligt det ser ut. Kram, LLL&O

    SvaraRadera