måndag 7 april 2014

Ny kompis

I går hade vi en skön dag! Fantastiskt sommarväder så vi passade på att sola lite vid poolen. Vattnet i poolen är däremot betydligt kallare nu. Det var "bara" 25C igår. Min gräns för att jag ska bada går ju vid 27C, men att ligga och sola i Afrika när det inte blåser blir varmt. Trots att det är höst. Så jag doppade mig faktiskt två gånger!

Idefix njöt som vanligt av att busa vid poolen. Det bästa som finns är när husse stänker vatten!

 




Det ser nästan ut som om Harald lajar med en isbjörn!
 
 

Lilla fröken badade ett tag men kom sedan upp för att värma sig i solen. Simglasögon funkar ju också bra som solglasögon!

Till middagen hade vi besök av grannen Sally och hennes nya familjemedlem. Hon har precis fått hem ett litet nystan som heter Bailey. Bailey är en liten border collie valp. Hon är så söt och full av energi och upptåg. Både Idefix och Eilika har nu fått en ny kompis!
 

Hon var ju inte helt lätt att fånga på bild.
 

Idefix blev plötsligt VÄLDIGT stor!
 

I klätterväxten var det kul!
 

Härifrån slängde hon sig på klätterväxten.


Hon var rätt så mopsig mot Idefix ibland. Han skötte sig jättebra men efter en stund blev han tillsagd att lägga sig. Det fick inte bli för vilt. Han var jätte duktig och låg snällt och tittade på när Eilika lekte med Baily. Vi var mycket stolta över honom!

Idag börjar Eilika skolan igen efter lovet och vardagen är tillbaka som den ska vara. Jag skjutsade Julius till skolan och Harald tog Eilika. På vägen hem stannade jag på stranden med Idefix. Härlig stranddag. Han lekte med en golden retreiver som såg ut att vara något yngre än honom. Dom hade väldigt roligt! Lika mycket i havet som på stranden. Jag såg ett stim på ca 10 delfiner som lekte precis där vågorna bryter. När det kom en större våg så surfade dom i vågen. Mäktigt att se 2-4 delfiner surfa på, eller snarare i, en våg. Fick nästan nypa mig själv i armen. Tänk att jag får uppleva en sån sak. En helt vanlig måndagsmorgon när jag går ut med hunden. Blessed!

2 kommentarer:

  1. Fina bilder,ser ju ut som en "Isbjörn" !!!
    Den lilla var bara för Söt..

    Ha det gott....

    SvaraRadera
  2. Han ser verkligen ut som en isbjörn på bilderna!

    SvaraRadera